Trucades al 112 per olor de fum a l’Empordà vinculades a l’incendi d’Occitània

El telèfon d'emergències ha rebut més de 40 trucades del Baix Empordà

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El telèfon d’emergències ha rebut prop de trenta trucades des de l’Empordà per alertar d’una olor de fum detectada aquest dimarts. Segons el servei d’emergències de la Generalitat de Catalunya, aquesta olor està relacionada amb l’incendi forestal que crema al departament de l’Aude, al sud d’Occitània, a l’Estat Francès.

Les autoritats han explicat que el vent pot transportar fum i cendres fins al territori català. Tot i això, els Bombers de la Generalitat han confirmat que no hi ha cap incendi actiu a la zona de l’Empordà.

En paral·lel, Protecció Civil ha demanat extremar les precaucions en cas de desplaçar-se a la regió francesa afectada pel foc i ha recomanat seguir les novetats pels canals d’emergències oficials del país veí.

A la comarca del Baix Empordà, s’han registrat 42 trucades (22,95%) relacionades amb aquesta olor de fum. Municipis com Torroella de Montgrí, Palafrugell i Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró han estat alguns dels punts on els veïns han alertat de la presència de fum. Segons Protecció Civil, aquestes trucades responen a l’efecte del vent que arrossega fum i cendres des de França i no a cap incendi actiu a Catalunya.

- Publicitat -
- Publicitat -

3 COMENTARIS

  1. Si es cert se sent pero ojo una cosa l incendi de montrras va ser a les 6.30 de la tarda i el d Ahir de Sant Feliu he llegit que cap a ls marinada cadascu que tregui les seves conclusions

Comments are closed.

Quins tràmits han d’assumir avui els pagesos i com ha canviat la gestió del camp català

Iniciem una sèrie de reportatges per explicar què implica ser pagès avui. Aquesta primera peça analitza com ha canviat la gestió del camp català durant les darreres dècades, amb més normativa, registres i tràmits administratius. També explora la relació entre la pèrdua de pagesia, l'expansió dels boscos i el debat sobre la prevenció dels grans incendis forestals.

Altres notícies