Unió de Pagesos ha denunciat la manca d’eficàcia en el treball de reparació de la mota de Gualta per les pluges per part de l’Agència Catalana de l’Aigua. Els treballs van durar aproximadament dues setmanes, però els aiguats d’aquest passat cap de setmana s’han tornat a emportar la mota i part d’un camp de pomeres que ja havia estat afectat pels temporals del mes de gener.
El sindicat apunta que les obres que es van dur a terme des de l’ACA no van estar pensades per contenir l’aigua, tot i que la pluja d’aquest cap de setmana “no va ser un fenomen extraordinari com les tempestes Harry o Glòria”. La resclosa d’Ulla es va trencar a finals de gener per aquest temporal Harry, i, per això, des del sindicat demanen que s’actuï sobre aquesta resclosa, a més, de restablir la mota. “El fet que la resclosa estigui trencada per un lateral, modifica el curs del riu, que s’endú tot el que troba al seu pas”, apunten en un comunicat.
Durant el temporal Harry es van veure afectats diversos camps de cultiu, que van quedar plens de sorra i algunes pomeres es van veure arrossegades. Amb les pluges d’aquest cap de setmana, però, s’han emportat la mota i la resta del camp de pomeres.
Per això, des d’Unió de Pagesos exigeixen “la restauració de les motes de forma adient” i el manteniment de les lleres netes de brossa i plantes”. Des del sindicat també demanen als Serveis Territorials d’Agricultura de Girona un informe detallat dels danys de les pluges a les comarques gironines.





