25.4 C
Pals
Dimecres, 10 setembre 2025
- Publicitat -

Vuit municipis del Baix Empordà, amb el pla per risc d’inundacions pendent de revisió

Dels vuit municipis amb el pla pendent de revisió, tres compten amb un risc d'inundació molt alt: Calonge i Sant Antoni, Palamós i la Bisbal d'Empordà.

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya obliga els municipis amb un risc mitjà, alt o molt alt d’inundació a tenir vigent un pla per risc d’inundacions. Al Baix Empordà, la majoria de poblacions el tenen fet i vigent, però vuit localitats de la comarca compten amb el pla pendent de revisió.

Aquests municipis són Foixà, Parlavà, Corçà, la Bisbal d’Empordà, Forallac, Calonge i Sant Antoni, Palamós i Ultramort. D’aquests, destaquen la Bisbal, Palamós i Calonge i Sant Antoni, ja que compten amb un risc d’inundació molt alt. A la resta, el risc és mitjà o alt, depenent de cada localitat.

Al conjunt del país, la situació s’agreuja. Prop de la meitat dels municipis catalans amb risc d’inundació no tenen vigent cap pla de Protecció Civil. Es tracta de 239 localitats, el que representa gairebé un 46% del total obligat a tenir-lo. D’aquests, 48 municipis encara no han redactat cap pla i 191 el tenen caducat, tot i que presenten risc mitjà, alt o molt alt d’inundació.

Tot i aquestes dades, la situació ha millorat respecte a l’any passat. Hi ha 58 municipis més que han posat al dia el seu protocol, i actualment 282 tenen el pla d’actuació vigent.

El cap del servei d’implantació de Protecció Civil de la Generalitat, Álvaro González Amorrich, recorda que tenir aquest pla permet avisar la població amb rapidesa i detectar les zones de risc. També insisteix que la població és la principal beneficiada quan els protocols estan actius.

Segons dades oficials, unes 705.000 persones viuen en zones inundables a Catalunya, i el 15% de les àrees urbanitzades es troben en risc per possibles desbordaments fluvials o marítims. A més, les inundacions sobtades han causat més de 100 víctimes mortals en les darreres quatre dècades, i el canvi climàtic fa que siguin cada cop més freqüents i intenses.

- Publicitat -
- Publicitat -

Protecció Civil farà una prova del sistema d’alertes als mòbils a Girona i Catalunya Central el 16 de setembre

El dimarts 16 de setembre a les 10 del matí, Protecció Civil enviarà un missatge de prova als telèfons...

Altres notícies