Warner Music ha comprat el 100% de Halley Records, la discogràfica barcelonina que ha publicat treballs d’alguns dels grups més populars de la música catalana, com Oques Grasses, Buhos, Els Catarres i Figa Flawas. L’operació, avançada per Expansión el 9 d’octubre, suposa un nou pas de la multinacional per guanyar pes en el sector musical català.
La compra coincideix amb els concerts de comiat d’Oques Grasses, que entre el 7 i el 10 d’octubre van omplir quatre nits consecutives l’Estadi Olímpic Lluís Companys de Barcelona. El grup osonenc és un dels artistes més destacats del catàleg de Halley Records.
Les condicions econòmiques de l’operació no s’han fet públiques. Amb el canvi de propietat, els tres fundadors, Maria Blay, Marc Isern i Ixent Sampietro, deixen els seus càrrecs com a administradors de la societat, tot i que continuaran al capdavant de la direcció del segell. La companyia passarà a denominar-se Cosmic Sound SL, però mantindrà el nom de Halley Records en els seus llançaments discogràfics.
Una discogràfica catalana nascuda el 2015
Halley Records es va fundar a Barcelona el 2015 a partir de la unió de tres projectes del sector musical: Èxits Management, Lizardqueen Music i Vibra Comunicació. Des d’aleshores, ha acompanyat la trajectòria d’artistes i grups que han guanyat protagonisme dins la música catalana, amb Oques Grasses com un dels casos més destacats.
La discogràfica també ha treballat amb Txarango, Els Catarres i Els Amics de les Arts, entre altres noms.
Warner ja controla la promotora The Project
La compra de Halley Records se suma a l’adquisició de The Project, la promotora catalana que Warner va incorporar el 2024. Fundada el 1988, la companyia és responsable de festivals com el Festival de Jazz de Barcelona, Barts o el Guitar BCN.
The Project organitzava més de 700 concerts anuals i reunia prop de 500.000 espectadors. A més, a finals del 2023 havia establert una aliança estratègica amb Èxits Management per treballar en la representació i contractació d’artistes com Lildami, Triquell, Suu o La Fúmiga.
Amb la incorporació de Halley Records, Warner amplia la seva presència en diferents àmbits del negoci musical a Catalunya: la discogràfica, la promoció de concerts i la gestió d’artistes.
Andrés Rothschild presidirà el nou consell
La nova etapa de Halley Records també comporta canvis en la seva estructura directiva. Andrés Rothschild, nomenat president de Warner Music Iberia l’octubre del 2026, presidirà el nou consell d’administració de la societat. L’acompanyaran José María Ramoneda Violán com a conseller i Maria Valeria Rapetti Tizze com a consellera i secretària.
L’operació arriba en un moment de creixement del negoci de la música enregistrada a Espanya, que va augmentar un 11,6% durant el primer semestre del 2026, segons les dades de Promusicae.
La compra situa Halley Records sota el paraigua d’una de les grans multinacionals discogràfiques del món, però manté el segell i el seu equip directiu al capdavant del projecte. Un moviment que reforça la presència de Warner en una escena musical catalana que va perdent empreses de casa.
L’entrada Warner Music compra el 100% de Halley Records, el segell d’Oques Grasses o Figa Flawas ha aparegut primer a Primera Fila.








