La Generalitat construirà l’any 2017 el reivindicat giratori entre Ullà i Verges i s’ofereix al territori per definir de forma conjunta la planificació i priorització de les actuacions que s’han de portar a terme per resoldre la inseguretat de les principals vies del Baix Ter. Aquests han estat dos dels principals anuncis que ha fet el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, durant la reunió de treball que ha mantingut, al Museu de la Mediterrània, amb els representants de més d’una vintena de municipis del Baix Ter, per tractar la problemàtica de la xarxa viària. Font, acompanyat del director general d’Infraestructures i Mobilitat, Xavier Flores, fet una detallada diagnosis de la situació actual dels principals eixos viaris del territori i ha explicat quins són els projectes en què està treballant la Generalitat.

Ha reconegut que les limitacions pressupostàries de la Generalitat no permeten abordar integralment una solució conjunta, però s’ha compromès a recollir tots els suggeriments del territori per poder prioritzar, en base a la feina que es faci i als projectes que ja es tenen elaborats, una priorització de les actuacions a fer. En aquest sentit, ha fixat un termini de tres o quatres setmanes per recollir tots els suggeriments dels municipis i passar a elaborar, posteriorment, un pla consensuat de mesures. Aquest full de ruta ja inclourà, d’entrada, la construcció del reivindicat giratori, programat per al 2017, així com un giratori a Bellcaire. Font també ha dit que a mig termini el territori hauria de ser valent per tal de tractar la futura variant de Torroella de Montgrí i la construcció d’un nou pont per creuar el Ter, per bé que la seva concreció hagi de ser a llarg termini.

Font va acceptar fa unes setmanes la petició que li va traslladar un grup d’alcaldes de reunir-se personalment al territori per tractar les greus i històriques deficiències de seguretat que presenten tres rutes molt transitades i amb elevada sinistralitat com són les de la Pera a Torroella de Montgrí (GI-642 i GI-643), la de Medinyà a Torroella de Montgrí (Gi-633, Gi-634 i un tram de la C-31) i la del perillós “empalme” a l’Escala (GI-632). A la trobada hi han assistit representants de més d’una vintena de municipis, que han pogut traslladar les seves inquietuds i conèixer de primera mà els projectes en què treballa la Generalitat.