18.1 C
Pals
Dissabte, 15 novembre 2025
- Publicitat -

Sol i calor que toca sostre amb descens de cara a diumenge

Albert Aparicio
Albert Aparicio
Graduat en Física i Màster en Meteorologia. Observador meteorològic de la XOM (meteocat) a Palafrugell.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Aquesta setmana la temperatura ha estat més pròpia de finals de juny o juliol fins i tot. A la taula següent es mostra com han evolucionat els registres de temperatura (màxima, mínima i mitjana diàries) a les principals estacions que gestiona el Servei Meteorològic de Catalunya al Baix Empordà. La màxima ha superat els 30 ºC a bona part de la comarca, i la temperatura mitjana (en parèntesis) també ha estat notablement més alta que la que correspon a la mitjana per un mes de maig, arribant a superar els 20 ºC.

[table id=16 /]

 

Les altes temperatures dels primers dies de la setmana en part han estat degudes a vent de component nord, que és sec (no hem tingut gaire xafogor) i feia pujar més el termòmetre per exemple a Torroella de Montgrí que no pas a la Bisbal d’Empordà.

Aquest divendres tornem a tenir domini del temps assolellat amb alguns intervals de núvols prims, cirrus, més decoratius que altra cosa. Un dia més parlem de temperatura per sobre la mitjana del que correspon a aquesta època de l’any, sobretot pel que fa a la màxima que tornarà a arribar als 30 ºC.

Demà dissabte nova jornada pràcticament estiuenca però amb aquests intervals de núvols prims i alts  que poden enterbolir una mica el cel. De cara a diumenge descens de la temperatura que es normalitza per començar dilluns.

- Publicitat -
- Publicitat -

Oques Grasses sumen dues noves dates a l’Estadi Olímpic: 5 i 7 d’octubre

Oques Grasses oferiran dos nous concerts de comiat a l’Estadi Olímpic, els dies 5 i 7 d’octubre, després d’exhaurir en 20 minuts els dos directes del 9 i 10 d’octubre. Les entrades es posaran a la venda el dilluns vinent a les 12 del migdia a The Project. Aquestes dues noves dates responen al clam

Altres notícies