Antic Ceràmica torna a la Bisbal amb una mostra dedicada a la rajola catalana del segle XVII

La Bisbal d’Empordà acollirà aquest diumenge una nova edició d’Antic Ceràmica, la trobada especialitzada en ceràmica antiga organitzada pel Terracotta Museu i l’Associació Catalana de Ceràmica. La jornada inclourà exposició, venda i intercanvi de peces, portes obertes al museu i una mostra dedicada a la rajola barroca catalana

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

La Bisbal d’Empordà celebrarà aquest diumenge 31 de maig la cinquena edició d’Antic Ceràmica, la trobada especialitzada en ceràmica antiga impulsada per l’Associació Catalana de Ceràmica i el Terracotta Museu. La jornada es farà de 10 a 14 hores als exteriors del museu.

La proposta reunirà col·leccionistes, estudiosos i aficionats a la ceràmica antiga amb una àmplia oferta de peces de diferents èpoques i tipologies. Hi haurà terrissa, pisa, paviments, ceràmica decorativa i de revestiment, entre altres objectes provinents de diversos punts de Catalunya, de la resta de la península Ibèrica i especialment de les comarques gironines.

El programa inclou una fira d’exposició, venda i intercanvi de ceràmica antiga, així com una jornada de portes obertes al Terracotta Museu. A més, després de la bona acollida de l’any passat, es repetirà l’exposició efímera comissariada per l’Associació Catalana de Ceràmica.

Enguany, la mostra estarà dedicada a la rajola catalana del segle XVII amb l’exposició “Rajoles de mostra de Barcelona del segle XVII”. La proposta permetrà descobrir peces destacades de la rajola barroca catalana i conèixer mestres rajolers com Lorenzo de Madrid, Onofre Rodergues, Josep Llorenç Passoles o Miquel Lapuja.

Les peces exposades destaquen per la seva qualitat decorativa, la riquesa cromàtica i el valor patrimonial, així com per la importància que van tenir en la decoració arquitectònica catalana de l’època barroca.

La jornada també inclourà una visita comentada a les 12 del migdia a càrrec de l’historiador i ceramòleg Josep Antoni Cerdà, que explicarà les característiques i curiositats de les peces exposades. Amb aquest canvi al calendari de primavera, Antic Ceràmica continua consolidant-se com una cita de referència per als amants de la ceràmica antiga i del patrimoni cultural.

- Publicitat -
- Publicitat -

Prop de 4.100 estudiants de les comarques gironines faran les PAU aquesta setmana

La xifra supera la de l'any passat. Els exàmens es faran en diferents seus de Girona, Salt, Figueres i Olot i els resultats es coneixeran el 23 de juny.

Altres notícies