10.4 C
Pals
Dimecres, 28 gener 2026

Arriba la primavera meteorològica

Albert Aparicio
Albert Aparicio
Graduat en Física i Màster en Meteorologia. Observador meteorològic de la XOM (meteocat) a Palafrugell.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Dia 1 de març i a part del canvi de mes tenim el canvi d’estació meteorològica, oficialment, o millor dit, astronòmicament encara falten 20 dies per encetar la primavera, però pel que fa a la meteorologia ja donem per tancat l’hivern.

Un hivern amb forces contrastastos amb desembre termomètricament normal o lleugerament càlid, un inici de gener fred i un febrer que ha estat molt suau amb temperatures clarament per sobre la mitjana, sobretot pel què fa a la temperatura mínima.

Dilluns ha començat amb pocs canvis realment, continuem amb boirines i núvols baixos matinals, que avui poden ser persistents i de major extensió deixant un dia amb estat de cel entre mig i força ennuvolat. Al vespre no es descarta algun petit plugim. La temperatura mínima serà més alta que ahir, al voltant dels 6-8ºC i la màxima podrà pujar fins els 15/16ºC, no gaire més degut als intervals de núvols.

Demà i els propers dies tot i trobar-nos en situació anticiclònica, li costarà al sol poder lluir sobretot durant els matins amb la formació d’aquests núvols baixos i bancs de boires. Sembla que dimecres podríem tenir algunes estones de més sol, i a finals de setmana s’inestabilitaria més l’atmosfera amb algunes precipitacions.

- Publicitat -
- Publicitat -
00:18:16

Els Descarrilats: “Anem enfeinats fins l’últim moment, però el premi es veure la cara del públic”

Els membres de la colla “Els Descarrilats” estan ultimant els preparatius per al Carnaval, amb la il·lusió intacta malgrat les dificultats. Entre l'esforç per acabar les carrosses a temps i les esperades disfresses fetes a mà, els Descarrilats esperen que el resultat d'aquest any sorprengui el públic i els jurats.

Altres notícies