10.9 C
Pals
Dijous, 22 gener 2026

Comencen dos mesos de veda per les barques de gamba de Palamós

David Parreño Mont
David Parreño Mont
Productor i redactor de Ràdio Capital de l’Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Les disset barques de la gamba de Palamós han començat un període de veda biològica que les mantindrà amarrades a port, com explica Ràdio Palamós. Aquesta mesura, posada en marxa el 2013, està dirigida a reduir l’esforç sobre els caladors i sobre el recurs, especialment en un moment on la demanda és més baixa, per permetre fer una pesquera més sostenible. No tornaran a la feina fins a principis de març.

A més, la resta d’embarcacions d’arrossegament se sumaran a la veda a partir del 2 de febrer, de manera que durant tot el mes de febrer tot l’arrossegament de Palamós estarà paralitzat.

Aquesta reducció de captures afectarà al normal desenvolupament de la subhasta, que es veurà escurçada de forma significativa.

- Publicitat -
- Publicitat -

Anunciades les nominacions dels BRIT Awards 2026 amb Olivia Dean i Lola Young al capdavant

Els BRIT Awards 2026 ja han fet públiques les seves nominacions. Olivia Dean i Lola Young lideren la cursa d’enguany amb cinc candidatures cadascuna, convertint-se en les grans favorites d’aquesta edició. La llista de nominats inclou un total de 92 nominacions repartides en 16 categories. Entre els artistes més destacats també hi ha Sam Fender

Altres notícies