13.7 C
Pals
Dimarts, 16 desembre 2025
- Publicitat -

Comencen les obres d’urbanització de Mas Pere, a Calonge, amb una inversió de 8,7 MEUR

Els treballs duraran 30 mesos

Ràdio Capital
Ràdio Capitalhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Les obres d’urbanització de Mas Pere, a Calonge, ja han començat. L’actuació, que durarà 30 mesos, servirà per posar al dia aquesta urbanització, en un projecte que compta amb una inversió de 8,7 milions d’euros (MEUR). La intervenció preveu crear una xarxa de clavegueram separativa, que permetrà l’eliminació de les fosses sèptiques, la instal·lació de les xarxes de servei d’aigua potable, electricitat i telecomunicacions, que seran soterrades, l’enllumenat públic i l’asfaltatge i construcció de voreres, així com l’adequació de les zones verdes, entre d’altres.
El contracte tenia un preu de sortida de 10,9 MEUR però, finalment es va adjudicar per més de dos milions menys. La reducció repercutirà directament en una rebaixa de l’import de les quotes que han de pagar els propietaris per finançar aquest projecte, i s’afegeix a la reducció d’un 5% del cost de l’obra per l’actualització que va portar a terme l’ajuntament l’any passat. Les obres d’urbanització les porta a terme Aglomerats Girona, empresa guanyadora de la licitació.

L’actuació es finançarà majoritàriament amb aportacions dels propietaris i una altra part, amb els 358.506 euros aportats per l’Entitat Urbanística de Conservació de Mas Pere, que en el moment de la seva dissolució va traspassar el seu saldo disponible a l’Ajuntament amb l’objectiu de destinar-lo a les obres.

El consistori preveu que el cost mitjà serà d’uns 15.000 euros per finca, un import calculat sobre una parcel·la d’uns 700 metres quadrats. Aquest import es pagarà en sis quotes repartides cada sis mesos durant 3 anys.

- Publicitat -
- Publicitat -

El Festiuet 2026 revela pràcticament tot el seu cartell amb una aposta potent per l’escena catalana

El Festiuet 2026 ja escalfa motors. El festival, que se celebrarà els dies 17 i 18 de juliol de 2026 a Salou, ha fet públic el seu cartell gairebé definitiu, confirmant una àmplia majoria dels artistes que formaran part de la propera edició. Entre els noms destacats del cartell hi trobem La Fúmiga, Juan Magan

Altres notícies