29.3 C
Pals
Dilluns, 16 juny 2025
- Publicitat -

Desenes de banyistes segueixen accedint a la cala del Golfet tot i la prohibició

La policia va desallotjar del Golfet centenars de persones aquest dimecres, però aquest cap de setmana han tornat els banyistes tot i el perill de despreniments

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Desenes de persones han seguit entrant a la platja del Golfet, a Calella de Palafrugell, tot i que està prohibit fer-ho per perill de despreniment de roques. La cala està tancada des de fa setmanes, i la Policia Local ha hagut de fer-hi un desallotjament. Malgrat això, s’hi ha seguit podent entrar.

El temporal Glòria va causar estralls a molts punts del litoral de la Costa Brava. Alguns s’han pogut reparar, i altres no. La situació al Golfet ha empitjorat per culpa d’esllavissades recents. L’Ajuntament de Palafrugell ha decidit no esperar  que l’Estat es faci càrrec de les obres i ho repararan amb recursos municipals. Ara bé, mentre les obres no estan en marxa, no es pot entrar a la cala. Això des del punt de vista teòric.

A la pràctica, les persones hi segueixen entrant. La Policia Local de Palafrugell va haver de desallotjar la platja del Golfet el passat dimecres. El cos policial va recordar que aquestes pràctiques són sancionables.

Aquest avís no ha tingut efecte, i la cala del Golfet ha seguit ocupada. La prohibició està senyalitzada amb cartells a la zona i també a l’inici del camí de ronda que hi porta. Ara bé, les tanques que impedeixen el pas han estat retirades i el precinte policial, trencat.

- Publicitat -
- Publicitat -

1 COMENTARI

Comments are closed.

La UdG signa un conveni amb Josep Pascual per preservar i difondre més de 60 anys de dades ambientals

L’observador ambiental Josep Pascual ha cedit a la Universitat de Girona el seu arxiu amb dades meteorològiques i marines recollides a l’Estartit des de fa més de seixanta anys. El conveni garanteix la preservació i difusió d’aquesta informació clau per a la recerca en canvi climàtic, oceanografia i hidrologia, a través del repositori de dades científiques del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya.

Altres notícies