Dipsalut inicia les analítiques per mesurar la radioactivitat de l’aigua

Es prenen mostres de pous, fonts i aixetes municipals

Pedro Ruiz Claveria
Pedro Ruiz Claveriahttps://contrastirigor.wordpress.com
Sóc de Calonge. Redactor a Ràdio Capital de l'Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Dipsalut, l’organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona, ha iniciat les analítiques que mesuren la quantitat de substàncies radioactives que té l’aigua de boca en 82 municipis que gestionen pròpiament el seu abastament. Hi ha dos tipus de radioactivitat present a l’aigua: l’artificial (derivada de la proximitat de centrals nuclears) o bé la natural (degut a elements geològics).

D’aquesta forma, es determina si l’aigua és segura per a l’organisme. Segons informa Dipsalut, baixos nivells de radiació son tolerables, però és perillós quan aquestes dosis son molt altes o son massa contínues.

S’agafen mostres dels pous, fonts i aixetes i es porten a analitzar als laboratoris. Es considera que aquesta aigua ja no és segura si depassa dos indicadors: un primer que seria d’un 0,1 becquerel/litre i, un segon, que és de 1 becquerel/litre.

- Publicitat -
- Publicitat -

Una rave aplega unes 100 persones i 80 vehicles en una finca al massís de les Gavarres, al Baix Empordà

Els Mossos vigilen els accessos per evitar l'entrada de més gent amb dos controls a la Ganga i Romanyà de la Selva.

Altres notícies