El Consorci de la Costa Brava (CCB) està decidit a introduir el telecontrol i la gestió remota en les seves instal·lacions. És una de les principals línies d’actuació que preveu la darrera actualització i ampliació del seu Pla Director d’Inversions de Manteniment, Millora i Noves Infraestructures dels Sistemes d’Abastament en Alta per als propers cinc anys (2020-2024), aprovada en l’últim ple de l’organisme.
Les situacions excepcionals viscudes durant aquest any (el temporal Gloria i la COVID-19) han posat de manifest unes necessitats que eren impensables quan es va redactar l’actual pla director d’inversions el 2018. La revisió que se n’ha fet intenta donar-hi resposta per tal de continuar oferint un servei de màxima qualitat i garantia als municipis que abasteix.
En aquesta actualització s’ha remodelat una quarta part del pla anterior. Està prevista una inversió total de 34.458.956,58 euros en 234 actuacions que s’executaran durant aquest quinquenni.
D’entre les noves accions programades, destaca la voluntat del CCB de dotar les seves instal·lacions d’un grau més alt d’automatització i de capacitat de control remot. En l’actualitat, i com passa habitualment en el món de l’aigua, les depuradores i les potabilitzadores funcionen únicament amb personal in situ. El telecontrol permetria optimitzar-ne la gestió i fer front a les situacions de crisi amb més eficàcia i celeritat, sobretot quan hi hagués dificultats per accedir a les instal·lacions.
També està programada la instal·lació de plaques solars per a la producció d’energia renovable en les mateixes instal·lacions d’abastament. L’objectiu és disminuir cada cop més la compra d’energia de fonts externes.