21.8 C
Pals
Dijous, 1 maig 2025
- Publicitat -

El Govern flexibilitzarà restriccions d’aigua per donar un respir als pagesos durant la sequera

El Departament d'Acció Climàtica ha confirmat que no es limitarà l'ús d'aigua en les explotacions ramaderes on l'activitat es basa en femelles reproductores i es rebaixarà en el sector porcí

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El Govern ha decidit suavitzar les restriccions d’ús d’aigua per als pagesos per assegurar la continuïtat de les seves activitats, en resposta a les dificultats provocades per la sequera. En una reunió recent de la Taula Agrària, on han participat tant els representants del Govern com del sector agrícola, s’han acordat mesures per pal·liar els efectes de la falta d’aigua. Segons ha informat el Departament d’Acció Climàtica, s’alleugeriran les restriccions en les granges dedicades a femelles reproductores i en el sector porcí, així com en els cultius llenyosos i permanents.

Tot i els avenços, Unió de Pagesos ha expressat la seva insatisfacció per no haver aconseguit un acord que tracti de manera equitativa l’agricultura i la ramaderia en comparació amb altres sectors. Des del Govern, s’ha comunicat que l’objectiu de les mesures relaxades és evitar que els agricultors hagin de sacrificar animals o abandonar els cultius a causa de les restriccions. S’ha destacat la importància de treballar conjuntament per trobar solucions que assegurin la viabilitat del sector agrari a Catalunya.

A més, en la mateixa reunió s’ha decidit proporcionar ajuts addicionals per als cultius d’herbacis de regadiu que ja van patir restriccions l’any anterior. També s’ha acordat la creació d’una taula per a la sostenibilitat del sector agroramader i forestal, que es centrarà en les demandes específiques d’aquesta branca de l’agricultura.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Arriba la quarta edició del VillarFest

A ple cor d’un dels barris més emblemàtics de Barcelona, el barri de Gràcia, se celebrarà un festival que il·luminarà els seus carrers després de l’apagada d’aquest dilluns i donarà la benvinguda a l’estiu. Els joves estudiants de cicles formatius del Centre Villar organitzen la quarta edició del VillarFest, que tindrà lloc el pròxim 7

Altres notícies