17.1 C
Pals
Dissabte, 7 juny 2025
- Publicitat -

El Museu de la Mediterrània acollirà el 5è Debat públic sobre el risc d’inundacions al Baix Ter

La jornada donarà consells pràctics per fer front a les inundacions, un risc creixent al territori

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

El Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí serà el punt de trobada del 5è Debat públic del projecte «HidroNet Baix Ter». L’acte se celebrarà el dijous 12 de juny, des de les cinc de la tarda fins a dos quarts de nou del vespre.

Aquesta nova edició del debat vol donar resposta a una preocupació creixent entre la població: com protegir-se davant del risc d’inundacions. Aquest fenomen s’ha tornat més freqüent i intens en els darrers anys, especialment al Baix Ter, una de les zones més vulnerables del país. Per això, la sessió posarà el focus en la preparació personal i col·lectiva davant d’aquest risc.

La moderadora de la jornada serà Anna Maria Ribas Palom, de l’Institut de Medi Ambient de la Universitat de Girona. Els assistents rebran informació pràctica sobre el funcionament de les inundacions al territori, els sistemes d’avisos i alerta disponibles i les mesures que cada persona pot adoptar per reduir els danys. També es parlarà de com preparar un equip bàsic antiinundacions, com evitar l’entrada d’aigua a les cases i quins comportaments cal tenir en cas d’emergència. A més, es farà èmfasi en la importància de romandre ben informats a través de canals oficials.

El projecte «HidroNet Baix Ter» busca millorar la resiliència dels ecosistemes fluvials, perquè puguin actuar com a barreres naturals en episodis de pluja torrencial. Aquestes actuacions se centren en punts concrets de la plana del Baix Ter i tenen un efecte positiu a petita escala. Tot i això, no poden frenar les grans inundacions provocades per desbordaments dels rius Ter i Daró. En aquests casos, cal seguir sempre les indicacions de les autoritats, que prioritzen la protecció de la vida i la seguretat de les persones.

Les inundacions són actualment un dels desastres naturals més habituals a Europa. Al Baix Ter, la combinació de canvis en el clima i l’orografia del territori ha fet augmentar tant la freqüència com la gravetat d’aquests episodis. Fets com els temporals Glòria i Sant Jordi de l’any 2020 o la gota freda del passat octubre al País Valencià en són exemples recents. Aquestes situacions no només causen grans danys materials i econòmics, sinó també importants impactes ambientals que sovint passen desapercebuts.

El projecte «HidroNet Baix Ter» és fruit de la col·laboració entre diverses institucions. Hi participen els ajuntaments de Gualta, Torroella de Montgrí i Ullà, la Diputació de Girona, el Consorci del Ter, la Junta Central d’Usuaris d’Aigües del Baix Ter i la Universitat de Girona. Tots aquests actors treballen conjuntament per oferir a la ciutadania més coneixement i més eines per conviure amb aquest risc.

- Publicitat -
- Publicitat -
00:14:53

Enrique Segovia: “El diàleg i el consens són la gran eina per avançar”

WWF Espanya ha rebut el guardó d’ambaixadora de la Gamba de Palamós 2025. El lliurament del premi, a càrrec...

Altres notícies