18.5 C
Pals
Dijous, 28 març 2024
- Publicitat -

El Museu de la Mediterrània programa l’exposició “A on anirem els diumenges?”, d’Irena Visa

El projecte posa en joc part de l'arxiu fotogràfic que custodia el Museu de la Mediterrània per obrir interrogants al voltant de la naturalesa pròpia de les imatges.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 3 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

El Museu de la Mediterrània inaugura el proper divendres 9 de juliol a les 19 h l’exposició «A on anirem els diumenges?» d’Irena Visa, una nova proposta del cicle d’art contemporani de l’Espai Montgrí Desplaçaments. Ressonàncies contemporànies. La mostra, a partir del fons fotogràfic del Centre de Documentació del Museu de la Mediterrània reflexiona sobre quins són els mecanismes que legitimen certs objectes o elements i els relats que deriven d’aquests processos de legitimació. L’exposició es podrà visitar de manera gratuïta fins al 13 de setembre de 2021.

«A on anirem els diumenges?»
El projecte A on anirem els diumenges? d’Irena Visa (Banyoles, 1985) és la tercera proposta desenvolupada en el marc del cicle Desplaçaments. Ressonàncies contemporànies. En aquest projecte, l’artista explora i treballa a partir d’algunes de les imatges que conformen l’actual arxiu fotogràfic que custodia el Centre de Documentació del Museu de la Mediterrània per interrogar-se sobre la naturalesa pròpia de les imatges.

La pràctica artística d’Irena Visa gira majoritàriament al voltant dels relats que es creen a partir de l’experiència, la memòria i la imaginació, tot i que en els seus treballs més recents també s’evidencia la voluntat de reflexionar sobre quins són els mecanismes que legitimen certs objectes o elements i els relats que deriven d’aquests processos de legitimació

A A on anirem els diumenges? la proposta es concreta en una sèrie d’instal·lacions a través de les quals l’artista combina i posa en relació imatges històriques del municipi. En aquestes obres, les imatges prenen nous significats i permeten activar reflexions al voltant de qüestions com què és el que considerem rellevant de ser conservat, quin poder de representació tenen les imatges i quines noves narratives permeten articular.

Sobre l’autora

Irena Visa (Banyoles, 1985) és llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra, ha estudiat Arts Aplicades a l’Escultura a l’Escola La Llotja i, recentment, ha finalitzat el Màster en Producció i Recerca Artística de la Universitat de Barcelona.

Les seves propostes s’han pogut veure a Sala d’Art Jove, a la Fundació Miró, al M|A|C Mataró Art Contemporani, al Bòlit, Centre d’Art Contemporani Girona, a la Galeria dels Àngels, o la Casa de Cultura de Girona, entre d’altres. Ha estat guardonada amb el Premi Miquel Casablancas i amb la Beca per a la creació artística de la Fundació Guasch Coranty (2020). Ha format part de la companyia teatral banyolina Pocapuc, i ha estat artista resident a l’Institut Pere Alsius a la convocatòria Bòlit Mentor 2017. Actualment està treballant amb el director Pau Masaló per dur a terme la dramatúrgia d’una peça sobre el concepte de cos i identitat nacional.

Cicle Desplaçaments. Ressonàncies contemporànies
La proposta A on anirem els diumenges? d’Irena Visa dona continuïtat al cicle d’exposicions de l’Espai Montgrí Desplaçaments. Ressonàncies contemporànies, iniciat l’any 2020 de la mà de l’artista Marta Negre. El cicle aposta pel desplegament d’un seguit de propostes de producció pròpia que centren l’atenció en l’especificitat del mateix museu i que parteixen o posen en joc part dels seus fons i del seu arxiu documental.

El projecte neix amb la voluntat d’establir una certa continuïtat argumental entre l’objecte d’estudi del museu i la sala dedicada a la difusió de les pràctiques artístiques contemporànies, teixint uns vincles més estables i activant un joc de ressonàncies entre ambdós espais.

Fins al moment, el cicle ha comptat amb les propostes Les arecàcies de l’artista Marta Negre (Santa Coloma de Farners, 1975) -en la qual l’artista partia de la història del mateix edifici que actualment és seu del Museu de la Mediterrània- i La gènesi del fer de Pep Aymerich (Sarrià de Ter, 1962) -que plantejava una reflexió al voltant de l’acció transformadora de les eines en l’evolució humana a partir de la peça del Pic del Montgrí-.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -

La Processó de Verges: “Tot ha canviat, però som conscients que hi ha planter”

La Processó i la Dansa de la Mort d'enguany ja tenen les torxes a punt per encendre i acollir la representació amb més de 500 actors participants.
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -