16.1 C
Pals
Divendres, 19 abril 2024
- Publicitat -

El nou Porta Ferrada

Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
El nou Porta Ferrada
Loading
/

Fa quatre dies, com aquell qui diu, es va anunciar que el Festival de la Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols, el degà dels festivals d’estiu de Catalunya, es renovava, augmentava el pressupost i incloïa, per contracte, una sèrie de condicions que havia de complir la seva programació. D’1 milió sis-cents mil euros passa a un pressupost de 2 o 2 milions dos-cents mil; ha d’incloure un festival, dins del mateix festival, protagonitzat per gamers i youtubers amb un mínim de 100.000 seguidors, el que en diríem influencers, per tal d’atraure un públic jove; ha de programar un mínim de 39 espectacles dels quals, 13, han de ser de caràcter internacional i exclusiu a Catalunya i s’ha de prestar especial atenció als compositors locals, amb la participació dels alumnes de l’Escola Municipal de Música. Dels 2 milions de pressupost, l’aportació fixa de l’Ajuntament és de 380.000 euros.

Tot això està molt bé. Ara caldrà veure quin és el criteri artístic a l’hora de programar. Porta Ferrada té una oportunitat única per distingir-se d’altres tipus de festivals que únicament tiren de talonari i la seva poca imaginació. El festival baixempordanès pot trobar la seva pròpia línia, com el del Castell de Peralada amb la lírica o l’Ítaca apostant per la varietat i el territori, més enllà de contractar noms més o menys populars o coneguts, per tal de constituir una oferta que el faci realment singular. L’àmbit dels festivals d’estiu a la Costa Brava, com bé sabem, es troba força saturat i es produeixen algunes punxades històriques que habitualment són silenciades. Porta Ferrada té un avantatge d’entrada, que els preus de les entrades es mantenen en xifres força raonables, la qual cosa és d’agrair. Si això va acompanyat de l’excel·lència artística, però sobretot, d’una línia de programació coherent, variada i recognoscible, oli en un llum.

A part d’això, per contracte, s’inclou l’obligació de fer una coproducció cada dos anys. M’assembla poc, però és un començament, perquè no hi ha millor manera de singularitzar-se, de diferenciar-se d’altres festivals, que mostrant què és el que t’interessa, per quin gènere i artistes fas l’aposta. Caldrà estar atent.

Temps de lectura: 2 minuts

Més àudios