14.4 C
Pals
Divendres, 9 maig 2025
- Publicitat -

Dimecres calorós a les portes d’un canvi de temps

Albert Aparicio
Albert Aparicio
Graduat en Física i Màster en Meteorologia. Observador meteorològic de la XOM (meteocat) a Palafrugell.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Temps de dimecres marcat per la calor, elevada temperatura que avui pot arribar fins als 34 ºC a l’interior del Baix Empordà i de 30 a 32 ºC a la costa amb xafogor.

El vent serà de component sud i bufarà amb més intensitat a la tarda, cops màxims que poden supera els 50 km/h. A les platges marejol al matí i a la tarda maror amb onades de més de mig metre d’altura.
Estat del cel en general assolellat, però també ens creuaran alguns intervals de núvols mitjans i baixos que localment poden deixar un cel transitòriament més tapat a trams del litoral.

Demà arriba un canvi de temps amb el pas d’un front fred que farà baixar la temperatura, portarà vent de component nord, i entre la nit de dijous i matí de divendres són possibles  ruixats acompanyats de tempesta. Pel cap de setmana la temperatura es mantindrà a ratlla, amb valors per sota del que correspondria a l’època canicular, però la setmana vinent la temperatura es recuperarà pujant amb força.

- Publicitat -
- Publicitat -
00:28:28

Un mos, un glop: Descobrint la Riquesa i Varietat de la Cuina Marroquina a Catalunya

La cuina marroquina a Catalunya va molt més enllà del couscous. En aquesta entrevista amb quatre experts —Omar Bidaoui Belhaj, Yahya Jamali Bidaoui, Eduard Prats Planagumà i Laia Camós Cristau— descobrim com aquesta gastronomia es fusiona amb la cultura local. Parlen de la importància de les espècies, les diferències regionals, l’ús d’estris tradicionals i la passió per preservar l’autenticitat dels plats. També es destaca l’ús de ceràmica de La Bisbal i la preparació meticulosa dels àpats. Un viatge de sabors que reflecteix una rica convivència cultural entre el Marroc i Catalunya.

Altres notícies