Els Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ofereixen 15 places de formació sanitària per al 2026. La proposta inclou especialitats hospitalàries i d’atenció primària. L’objectiu és formar nous professionals al territori. La major part de places es concentren a l’atenció primària. Aquest àmbit suma 13 de les 15 places totals. És el gruix principal de la convocatòria.
Les places es reparteixen entre medicina i infermeria comunitària. Hi ha set places per a medicina familiar i comunitària i sis places per a infermeria familiar i comunitària. Les dues places restants corresponen a especialitats hospitalàries. Són per a medicina interna i infermeria obstètrica i ginecològica. Aquestes places es vinculen a l’Hospital de Palamós.
L’entitat organitza dues jornades de portes obertes a l’abril. La primera serà el 7 d’abril i se centra en les especialitats hospitalàries. Inclou explicacions de residents i tutors i també inclou visites guiades als serveis assistencials.
La segona jornada serà el 8 d’abril. Aquesta sessió se centra en l’atenció familiar i comunitària. Els assistents podran visitar el centre d’atenció primària de Palamós. També escoltaran l’experiència de residents i responsables docents. Les sessions requereixen inscripció prèvia i es podran seguir de forma presencial o a distància, amb l’objectiu de facilitar l’accés als futurs residents. La formació de residents implica un ampli desplegament de recursos. Hi participen tutors, coordinadors i equips docents. Aquesta tasca ha consolidat el model formatiu al llarg dels anys.





