Aquest és el tercer capítol de la tercera temporada de la sèrie Empordà 2030, una creació de Ràdio Capital de l’Empordà. La voluntat d’aquesta sèrie de programes és abordar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) des d’una visió centralitzada en l’Empordà i el seu futur.
Concretament en aquest programa abordarem aspectes com els reptes del petit comerç davant les grans superfícies i el comerç en línia; el petit comerç com a motor del poble; les iniciatives per promoure el consum i fidelitzar la clientela; i les històries de comerços tradicionals i nous negocis amb models innovadors.
Per abordar aquests temes ens visitaran diverses veus: el president de la Cambra de Comerç de Palamós, Pol Fages; el propietari de la Drogueria Farreny, Marc Vilà; el vicepresident de l’associació Oohxigen de Palafrugell i propietari de la sabateria Cama, Joan Cama; el paradista i propietari d’Els Tres Pollets, Jordi Rubau; i la propietària de Clapés Studio, Berta Mas.
A més, parlarem amb dos pagesos de la plana de Calonge sobre anar a vendre productes de proximitat als mercats tradicionals. Concretament, parlarem amb la Montse Molla, del Mas Molla, i amb en Martí Comas, de Mas Ponsjoan.