Foto Torroella celebra 25 anys amb una mostra commemorativa i arriba a les 300 exposicions

Foto Torroella celebra 25 anys d’activitat expositiva amb un llibret i una mostra a la capella de Sant Antoni. L’exposició reuneix obres de les darreres 60 mostres i es pot visitar del 19 de juny al 13 de juliol. L’entitat ja ha organitzat 300 exposicions i reclama més espais per a la fotografia

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Foto Torroella commemora 25 anys d’activitat expositiva amb la publicació d’un llibret i una mostra a la capella de Sant Antoni de Torroella de Montgrí. L’exposició es podrà visitar del 19 de juny al 13 de juliol i recull obres de les darreres 60 mostres organitzades per l’entitat.

La commemoració posa en valor la trajectòria d’un projecte nascut l’any 2001 al claustre de l’Hospital de Torroella de Montgrí. Des de fa més de cinc anys, les exposicions de Foto Torroella es fan al Museu de la Mediterrània. L’associació considera que aquest espai ha millorat la qualitat de les mostres i també l’experiència dels visitants.

Amb les 60 exposicions recollides en el nou llibret, Foto Torroella arriba a les 300 mostres organitzades al llarg de la seva trajectòria. La publicació mostra la diversitat de llenguatges, formats i mirades que han passat per la sala d’exposicions de l’entitat. També remarca la qualitat dels projectes presentats durant aquests anys.

L’associació també destaca l’interès creixent per la fotografia d’autor i contemporània. En la darrera convocatòria pública per seleccionar projectes expositius es van presentar més de 80 propostes. Foto Torroella considera que aquesta resposta mostra el dinamisme del sector, però també la manca d’espais específics per acollir projectes fotogràfics.

Per aquest motiu, l’entitat reclama més sales dedicades a la fotografia a les comarques gironines. L’objectiu és facilitar la difusió dels projectes i ampliar les oportunitats d’exhibició per als creadors.

Des de la darrera commemoració, celebrada el 2021, Foto Torroella també ha incorporat una partida per al pagament de drets d’exhibició. L’associació admet que l’import encara és modest, però defensa que representa un pas per reconèixer la feina dels fotògrafs i fotògrafes.

Foto Torroella es va fundar l’any 1999 i manté una programació estable dedicada a la fotografia. A més de preparar una exposició mensual, organitza cada dos anys el Festival Mirades i una exposició col·lectiva anual. Les dues últimes col·lectives s’han dedicat al poeta Vicent Andrés Estellés i a l’arquitecte Antoni Gaudí.

L’entitat també convoca cada dos anys la Beca Foto Torroella, dotada amb 2.500 euros i la publicació d’un llibre. Amb aquesta activitat, Foto Torroella vol continuar promovent la fotografia com a eina d’expressió artística i mantenir un espai estable per als creadors.

- Publicitat -
- Publicitat -

El Baix Empordà rebrà prop de 100.000 euros en ajuts a la producció agrària ecològica

El Baix Empordà rebrà prop de 100.000 euros en ajuts a la producció agrària ecològica. El pagament beneficiarà una trentena de productors i cobrirà més de 500 hectàrees de conreu. A Catalunya, el Departament d’Agricultura destinarà prop de 19 milions d’euros a aquests ajuts, amb més de 3.300 persones beneficiàries.

Altres notícies