A menys de dos mesos per l’inici de les Fires de Sant Narcís de Girona, l’Ajuntament ha presentat la nova marca ‘Fires’, associada als nou dies de celebració que viu la ciutat. “Quan escoltem la Mercè, la Patum o les Santes són noms que ressonen molt i el que busquem és que les Fires de Girona sigui una marca que es pugui visibilitzar en l’àmbit de país”, assenyala l’alcalde, Lluc Salellas, que ha reconegut que “són ja molt conegudes” arreu de Catalunya.
La nova imatge que s’ha presentat i que es podrà veure “arreu de la ciutat” no substitueix, en cap cas, el popular cartell de Fires que es descobrirà la setmana del 15 de setembre i que, com a novetat, s’ha encarregat a un artista estretament relacionat amb Girona i no sortirà pas d’un concurs.
La nova marca Fires evoca “la integració de tot allò que representen” aquestes festes pels gironins. El regidor de Cultura de Girona, Quim Ayats, ha explicat que el que vol ser és “un retrobament i un núvol de diàleg” per a tots els gironins. El cartell representa “tot allò que suposen les Fires”. En aquest sentit, surten representades totes les activitats, des de les barraques, els castells, els concerts, les activitats familiars i la cultura popular.
Tot plegat envoltant el que s’endevina com una castanya -atès l’època de l’any que se celebren les Fires de Girona- i amb la paraula ‘Fires’ al centre. “És un moment de tornar, compartir i que siguin per a tothom. Les portes de la ciutat estan obertes i aquest és un moment molt sentit pel conjunt dels ciutadans de la ciutat”, ha remarcat Ayats.
Marxandatge i presència
Amb la nova marca, l’Ajuntament ha confirmat que s’està preparant marxandatge per a lluir la imatge que s’ha presentat aquest dilluns, si bé no s’ha especificat quin tipus de material està previst elaborar. A banda, el llançament de la nova marca s’ha fet també a les xarxes socials i ja s’ha posat en marxa el compte propi per a les Fires a Instagram on s’hi publicarà tota la informació relacionada amb aquest esdeveniment. En aquesta xarxa, s’hi podran trobar detalls específics de la programació com els concerts, les activitats infantils i de barri i l’agenda diària, entre altres.
També s’hi anunciaran altres elements rellevants, com els dissenys guanyadors del concurs de gots, la data de presentació del llibre de Fires o l’anunci dels pregoners/es d’enguany. Així mateix, també s’hi publicaran els avisos de canvis d’ubicacions o anul·lacions i les informacions de caràcter pràctic com els recorreguts de cercaviles i consells de seguretat correfoc. Aquesta informació es reforçarà a través de les xarxes socials pròpies de l’Ajuntament.