La Diputació aprovarà avançar 20 MEUR de la recaptació de l’IBI als ajuntaments

La mesura s’aprovarà en el consell rector de XALOC posterior al ple d’aquesta setmana, on també es detallaran els aspectes formals per sol·licitar-la i els aspectes tècnics.

La Diputació de Girona preveu aprovar aquesta setmana un avançament de 20 milions d’euros de la recaptació de l’IBI de naturalesa urbana. XALOC, l’organisme encarregat de cobrar impostos municipals de la Diputació, avançarà aquests diners a 102 ajuntaments, de manera que tinguin liquiditat encara que el calendari fiscal s’hagi enderrerit, i puguin respondre a les seves obligacions ordinàries dins el termini establert i en la forma escaient.

La mesura s’aprovarà en el consell rector de XALOC posterior al ple d’aquesta setmana, on també es detallaran els aspectes formals per sol·licitar-la i els aspectes tècnics.

La Diputació, mitjançant XALOC, és conscient que l’evolució de les circumstàncies esdevingudes fins al dia d’avui a conseqüència de la COVID-19 fa preveure una afectació en l’activitat econòmica de les empreses i els comerços i, consegüentment, dels treballadors, que tindrà incidència directa en les economies de les famílies més enllà del període comprès per l’estat d’alarma declarat pel Govern de l’Estat. Malgrat que els ajuntaments de les comarques gironines disposen d’un bon sanejament, d’aquesta manera la Diputació ajudarà a mitigar els efectes de l’endarreriment en la cobrança dels impostos municipals als ajuntaments que tenen delegada la gestió dels tributs en període voluntari en XALOC.

Segons ha explicat Ser Girona, també s’ha aprovat per unanimitat una moció per demanar a l’estat que derogui la llei amb la que es fiscalitza els comptes municipals des de la crisi del 2008, la llei LRSAL. D’aquesta manera, els consistoris podrien tornar a gestionar els seus recursos. Amb aqueta petició demanen anul·lar les mesures que limiten l’autonomia local, mobilitzar el superàvit de 2019 sense restriccions o flexibilitzar la regla de despesa.

Aquí podeu fer el seguiment del ple: