La justícia ha desestimat el recurs presentat per l’associació de Gavans, un gremi de marxants, que sol·licitava mesures cautelars per aturar la modificació del mercat municipal de Platja d’Aro. La sentència valida completament el procés que ha estat seguint l’Ajuntament del municipi, afirmant que les decisions preses són correctes i ajustades a la llei.
Segons el jutge, l’Ajuntament té plena competència per modificar i reorganitzar el mercat, tal com es va decidir després de l’expiració de les llicències de les parades el 7 d’octubre de 2025. El consistori, llavors, va analitzar diverses opcions: deixar de fer el mercat, continuar-lo com estava o plantejar una nova organització. Finalment, va decidir reorganitzar el mercat atenent les circumstàncies del municipi. Són declaracions de l’alcaldessa accidental de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró, Imma Gelabert.
El nou reglament del mercat ja ha estat aprovat i les bases per a les noves llicències ja estan en procés de valoració. De les 132 sol·licituds de llicències, 6 van quedar excloses per no complir els requisits i 46 més han estat esmenades i estan en procés de correcció. Dels marxants actuals, 48 no es van presentar al nou concurs d’oposició lliure.
L’Ajuntament va autoritzar a precari les parades existents per tal que els marxants poguessin continuar treballant fins que es resolgués el procés de concessió de noves llicències. Aquesta mesura es va prendre per garantir la continuïtat del mercat, tot i que només es mantenien les parades permanents i no les d’estiu.
Amb aquesta sentència favorable, l’Ajuntament defensa que ha seguit la normativa i que el procés d’organització és transparent i correcte. A més, assegura que es va comunicar amb antelació als marxants la finalització de les llicències, tant per escrit com verbalment, per tal que estiguessin informats de la situació.




