25.4 C
Pals
Dilluns, 4 agost 2025
- Publicitat -

La Santa Market augmenta les xifres de visitants durant el mes de juliol i alhora vol millorar l’experiència del públic

Ja fa tres setmanes que es van obrir les portes de la Santa Market, deixant pas a la novena edició d’aquest consolidat market d’estiu a la Costa Brava. I no serà fins al 31 d’agost que l’espai torni a tancar per preparar la següent edició. Enguany, la Santa Market, a més, ha ampliat en més de 22.000 metres quadrats el seu espai per poder absorbir de manera còmoda els visitants que hi passen.

“Durant el mes de juliol hem tingut una afluència de 4.000-5.000 visitants diaris”, explica el director de la Santa Market, Julio Rico. A més, ha destacat que aquests visitants durant el mes de juliol han estat majoritàriament – un 54 % – estrangers que han volgut visitar l’espai. “Hem aconseguit que el públic estranger, superi el nacional”, admet Julio Rico. Reconeix, però, que la Santa Market aposta pel públic nacional i aconsegueix que els veïns del municipi “se sentin orgullosos de la proposta”.

Tal com explicàvem, s’ha incrementat l’espai de la Santa Market amb la zona del Ranxo i s’han renovat zones embelmàtiques del market com l’espai Boho, Les Palmeres i la zona de restaurant de Cañitas Maite. Julio Rico admet també, que tot i l’increment de l’espai, la intenció ja no és créixer en xifres de públic, sinó que se centren a “millorar l’experiència del visitant”. Per això, la voluntat és oferir propostes de qualitat a nivell de parades, gastronomia i música.

I tot i que encara ens trobem al bell mig de l’edició d’enguany, Julio Rico ja està treballant en la desena edició de la Santa Market que se celebrarà durant el 2026. “Un cop inaugurem la Santa Market, ja estic maquinant el que faré per la propera edició”, explica el director. El que sap segur Julio Rico és que l’edició del 2026 “vol sorprendre” al públic.

Set escenaris i música per a tothom

La Santa Market no es podria entendre sense les propostes musicals que es mostren durant tot l’estiu. La responsable de la producció musical de la Santa Market, Núria Ríos, ha parlat de les propostes que s’hi poden trobar als set escenaris repartits pel market.

Ríos ha destacat que la clau del festival és la coordinació: cal programar actuacions de manera que els escenaris no se solapin acústicament i que cada espai tingui una personalitat pròpia. “Hi ha escenaris més tranquils, com el Vilarnau, amb actuacions d’havaneres, i d’altres més potents, com el central, on programem concerts de bandes grans”, ha explicat. Altres espais, com el de Ron Legendario o el Boho, aposten per ritmes cubans, brasilers i sessions de DJ orientades al tardeo. La programació musical s’estén cada dia des de les sis de la tarda fins a la una de la matinada, convertint el recinte en un espai on sempre hi ha música en directe.

A més, des de la Santa Market es treballa per apostar per a artistes del territori. “Prioritzem propostes de les comarques gironines i de Barcelona, però també obrim la porta a grups d’altres punts de Catalunya i, puntualment, de fora”, ha detallat Ríos. Per això, al market, hi podem trobar propostes d’artistes consolidats al sector i alhora artistes emergents.

La responsable de producció explica que cada any reben més de 200 propostes musicals i que, tot i no poder acollir-les totes, moltes es reserven per a edicions futures. “És un autèntic aparador per a nous talents”, afegeix.

Núria Ríos admet que, tal com passa amb Julio Rico, ja s’està treballant per preparar la programació musical per al desè aniversari de la Santa Market.

Sostenibilitat, proximitat i innovació

“Intentem apostar per paradistes que advoquin per la sostenibilitat, la proximitat i la innovació”, explica la responsable del market, Susana Heredia. Per aquells que hagin visitat la Santa Market d’enguany potser hauran tingut la sensació que el nombre de paradistes ha crescut. “Tenim les mateixes parades que en altres edicions, tot i això, aquest any hem creat des de la Santa Market els espais on s’havien d’instal·lar les marques i restauradors”, explica Heredia. Alguns d’aquests comerciants es quedaran tota la Santa Market i d’altres aniran rotant.

Tal com ha passat en edicions anteriors, la Santa Market vol donar protagonisme als productes de proximitat, a l’artesania i al disseny emergent. Per això, hi ha marques catalanes i de la Costa Brava. Tot i això, Susana Heredia explica que també reben sol·licituds de participar en el market per part de marques estrangeres.

Novetats en les propostes gastronòmiques

La incorporació de Lluc Crusellas al cartell de la Santa Market o la feina que fan des de Rocambolesc dels Germans Roca. Juli Rico ja admetia que la proposta gastronòmica del market ha anat millorant any rere any. Però des de fa tres anys compten amb la feina de Cañitas Maite. L’executiu de Cañitas Maite, Gonzalo Rivera, ha destacat les novetats de la proposta a la Santa Market d’enguany.

A part de la seva famosa i premiada croqueta, Cañitas Maite renova la carta i l’espai del seu restaurant i inaugura l’espai d’hamburgueseria. De la primera zona, Gonzalo Rivera ha destacat l’evolució des de la seva arribada al market. 

Pel que fa a la carta de la zona de restauració de Cañitas Maite, l’executiu ha destacat que la renovació ha anat orientada a crear plats per a compartir. La voluntat és que es transmeti el sentiment de relaxació i compartir l’experiència de viure la Santa Market a través dels plats de Cañitas Maite.

Gonzalo Rivera reconeix que l’afluència de públic en els diversos espais de Cañitas Maite ha estat molt bona i que el més segur és que les xifres de públic se superin.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.

Comparteix

Reportatges

Reportatges
MÉS

El Baix Empordà i la impossibilitat de retenir el seu jovent

L’envelliment de la població a Catalunya és una tendència...

El gironí, el subdialecte dels que diuen la fred, poc que i tenca

A les Comarques Gironines som coneguts per dir la...

Jugar a futbol amb el pes de la història

1898. L’imperi colonial espanyol perd Cuba, les Filipines i...

L’Empordà, cor de foc i cendra

L’Empordà és un dels territoris de Catalunya que més...