La Santa Market ha tancat aquest estiu la seva novena edició amb xifres rècord que la consoliden com un dels esdeveniments més importants de l’estiu a la Costa Brava. Més de 250.000 persones han visitat el recinte de Santa Cristina d’Aro, generant un impacte econòmic estimat en 35 milions d’euros.
El festival, celebrat entre l’11 de juliol i el 31 d’agost al Club Hípic Santa Cristina, ha ofert més de 250 actuacions en directe, espectacles eqüestres, activitats infantils, gastronomia i espais temàtics. La programació ha inclòs des de concerts i monòlegs fins a caps de setmana ambientats en la Fira d’Abril o l’estètica del Western modern.
Pel que fa a la logística, s’han registrat prop de 100.000 vehicles estacionats sense incidències i s’han contractat més de 500 treballadors, la majoria de l’entorn immediat. L’organització destaca la bona coordinació amb l’administració local, que ha facilitat una edició fluida i segura.
En l’àmbit gastronòmic, La Santa ha comptat amb la participació de cuiners de renom com Jordi Roca, Lluc Crusellas, els xefs de Cañitas Maite i Alberto de Deleitto, consolidant el market com un referent culinari del territori.
L’alcalde de Santa Cristina d’Aro, Josep Xifra, ha valorat molt positivament l’esdeveniment, destacant-ne l’impacte cultural, turístic i econòmic, així com el paper de La Santa en la promoció del municipi a nivell català. L’Ajuntament ha expressat el seu suport a futures edicions.
Amb la vista posada en el futur, l’organització ja prepara l’edició número 10, que se celebrarà el 2026 i que es planteja com una cita històrica per reafirmar La Santa com un dels esdeveniments més esperats de l’estiu a Catalunya.