L’Agència Catalana de l’Aigua invertirà més de 390.000 euros per millorar la connectivitat del riu Ter al seu pas per Jafre, al Baix Empordà. Els treballs es centraran en un tram de prop de 1.500 metres, on el riu forma dos braços, un de principal i un de secundari que sovint queda sec a l’estiu.
L’objectiu és recuperar el pas d’aigua pel braç secundari, per afavorir la formació d’hàbitats i millorar la funcionalitat ecològica de l’entorn. Aquesta zona inclou la terrassa fluvial de l’Illa d’Avall, connectada arran del temporal Glòria.
Les primeres actuacions consistiran en eliminar vegetació invasora com la canya, amb extracció de rizomes i neteja de la zona. Després es faran moviments de terra per consolidar el traçat del braç secundari.
Per mantenir l’aigua en aquest punt, es construiran basses impermeables que ajudaran a retenir l’aigua i protegiran espècies d’amfibis presents a l’espai.
El projecte es completarà amb la plantació d’arbres i arbusts autòctons com freixes, saücs, gatells i sargues. També s’instal·larà un gual inundable per accedir a peu o en bicicleta a l’Illa d’Avall.