25.4 C
Pals
Dimecres, 10 setembre 2025
- Publicitat -

L’augment de població i d’esdeveniments fa créixer la feina de la brigada a Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró

Reportatges
Reportatges
L’augment de població i d’esdeveniments fa créixer la feina de la brigada a Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró
Loading
/

Durant els mesos d’estiu la gestió de la feina de la brigada municipal en els municipis turístics suposa un repte, especialment durant la temporada estival. Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró no és una excepció. A part del creixement de població que experimenta el municipi cal sumar-hi l’augment d’actes i esdeveniments que hi ha a l’estiu.  

La unitat compta amb una plantilla de més de 50 persones, incloent 40 membres a la brigada municipal i 12 conserges per als equipaments municipals. El pressupost ordinari del servei, sense incloure el personal, arriba als 11,5 milions d’euros. Cada àrea —jardineria, pintura, lampisteria, neteja, etc.— té el seu propi responsable, i es treballa de manera coordinada a través d’un sistema digital de gestió d’incidències. Les incidències poden arribar per múltiples canals: trucades de veïns, agents cívics, regidors o treballadors. Tot queda registrat en un sistema d’informació geogràfica que genera els fulls de treball per a la brigada. Ho explica un dels treballadors de la brigada. 

I tot i que el sector de la brigada, a vegades pot semblar un món on les dones no hi tenen cabuda, a Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró hi ha diverses dones treballant en aquesta àrea. Una de les treballadores de l’àrea de jardineria explica que a la brigada fan tasques molt diverses. “Com a jardiners ens encarreguem que les àrees verdes anjardinades estiguin en bones condicions”, admet la treballadora.

Tal com apuntàvem l’estiu suposa un increment important de feina. Aquest any s’ha incorporat per primera vegada un reforç de 6 persones durant 6 mesos, per fer front a l’augment de tasques. Només durant el pont del 15 d’agost, es van registrar 4.000 visitants més que l’any anterior. El municipi arriba a assolir xifres de 130.000-140.000 persones a l’estiu, tot i tenir només uns 12.000 habitants empadronats. 

La brigada municipal compta amb magatzems propis, maquinària adequada i un dipòsit de combustible per situacions d’emergència. Aquestes eines els permeten actuar amb rapidesa i eficàcia davant qualsevol eventualitat. 

La gestió litoral i els esdeveniments estivals

La gestió del litoral és una altra gran responsabilitat. El municipi té un oficial de manteniment i un ajudant destinats tot l’any al sector platges. El muntatge i desmuntatge de passeres, dutxes i altres elements és especialment intens abans i després de la temporada alta. 

A més, els actes festius i culturals com el mercat medieval o les havaneres requereixen una gran capacitat logística, sobretot a l’estiu: escenaris, infraestructures i serveis associats. En aquestes ocasions, tota la brigada pot participar, inclòs el personal que habitualment té altres tasques. 

Dimensionar els serveis

Un dels reptes de la unitat és gestionar l’alta exigència ciutadana. Quan es dona més del que és obligatori, la ciutadania s’hi acostuma i pot generar frustració si es retalla. És per això que l’Ajuntament ha apostat per reforçar els serveis als punts més saturats, com els eixos comercials, sense perdre de vista la coherència pressupostària. 

A més, el terme municipal inclou tres nuclis urbans diferenciats: Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró. Cadascun té les seves necessitats i dinàmiques pròpies, i això fa que la planificació dels serveis sigui encara més complexa. 

 

Temps de lectura: 2 minuts

Més àudios