21.1 C
Pals
Dijous, 31 juliol 2025
- Publicitat -

Les Musiciens du Louvre obren el 45è Festival de Torroella aquest diumenge

El certamen s’allargarà fins al 22 d’agost i inclourà 16 concerts, amb una forta presència de música antiga i cant, i ofereix un recorregut per més de sis segles d’història musical.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Les Musiciens du Louvre, amb el director Marc Minkowski al capdavant, donaran el tret de sortida al 45è Festival de Torroella de Montgrí aquest diumenge 3 d’agost. Serà la primera vegada que aquest conjunt actua al festival, i ho farà interpretant la integral dels Concerti grossi Opus 3 de Händel, una col·lecció de sis peces publicades a Londres l’any 1734.

El festival s’allargarà fins al 22 d’agost i inclourà 16 concerts. Prop de la meitat dels programes inclouran música antiga, i un de cada quatre tindrà el cant com a protagonista. La proposta artística abasta des de l’edat mitjana fins a la música electrònica, i vol oferir una altra manera d’habitar el temps a través de la música.

Durant la primera setmana, el festival farà un recorregut de sis segles d’història musical, que arrenca amb l’Ars Subtilior del segle XIV i arriba fins a les avantguardes del segle XX. Dimecres 6 d’agost, el pianista Marco Mezquida oferirà “Ravel’s Dreams”, una lectura personal i en clau de jazz de l’obra de Maurice Ravel, en el 150è aniversari del seu naixement.

Dijous 7 d’agost, el conjunt Tasto Solo interpretarà música de la cort del rei Joan I d’Aragó, qui va passar el seu darrer mes de vida a Torroella de Montgrí. Divendres 8 d’agost, el SenArs Wind Quintet, guanyador del Premi Montserrat Alavedra 2025, debutarà amb un recorregut pel repertori per a quintet de vent.

Dissabte 9 d’agost serà el torn d’Armonico Consort, que interpretarà l’Stabat Mater de Pergolesi i l’òpera “Dido & Aeneas” de Purcell. El diumenge 10 d’agost es tancarà la setmana amb dues propostes destacades: a les 19 h, la Camerata Salzburg i la violinista Janine Jansen oferiran un programa amb obres de Felix Mendelssohn. A les 22 h, el gran pianista András Schiff debutarà amb un concert de peces sorpresa que ell mateix presentarà en directe.

- Publicitat -
- Publicitat -

Palafrugell i Pietrasanta signen un protocol d’amistat per fomentar l’intercanvi cultural, esportiu i turístic

L’acord s’ha formalitzat dins el festival map25 – Mostra d’Art a Palafrugell, que també ha servit per inaugurar la Galeria Santa Margarida i presentar noves obres de l’artista Tano Pisano.

Altres notícies