Port d'Aro
El Port d'Aro en una imatge d'arxiu

La nova proposta modifica la part interior del dic d’abric sense tocar la posició del morro actual i canvia l’alineació del contradic a fi d’esmortir l’onatge. Així, el nou contradic gira 41 graus a l’exterior i augmenta la seva longitud en uns 12 metres, fet que provoca que s’hagi de reduir l’esplanada actual dedicada a la vela.

Segons l’estudi d’impacte ambiental encarregat, aquesta proposta és de menor afectació, tant a nivell del medi que l’envolta com el visual, i econòmicament més viable. La seva aplicació, però, no permetrà assolir els objectius inicials del projecte, com ara el foment de la nàutica esportiva, i a més eliminarà part dels amarratges actuals.

El Diari de Girona recull les paraules del president de la Junta del Club Marítim, Vicenç Arqués, sobre el tema, qui diu estar molt satisfet perquè la Generalitat hagi escollit l’opció més respectuosa amb el medi ambient. En declaracions a Ràdio Capital, Arqués situava el següent pas a seguir en les renegociacions amb la Generalitat per garantir la viabilitat econòmica del projecte.