13.1 C
Pals
Dissabte, 17 gener 2026

L’oposició al parc eòlic marí del golf de Roses exigeix a Territori evalui l’impacte ambiental

Insisteixen que el porjecte atempta contra la biodiversitat i que s'ha de conservar el medi marí

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

La plataforma contrària al parc eòlic marí del golf de Roses, coneguda com ‘Stop Macro parc eòlic marí’, ha adreçat un comunicat a la consellera de Territori, Sílvia Paneque, i al secretari d’Acció Climàtica, Jordi Sargatal, on sol·liciten la realització dels “informes necessaris” per avaluar de manera rigorosa les repercussions que el projecte tindrà sobre la biodiversitat de la zona.

En la carta, els opositors reiteren que fa temps que alerten sobre el “greu error” que suposarà continuar amb el projecte, i subratllen que els set projectes presentats reconeixen impactes sobre el medi marí. “Per tant, constitueixen una amenaça per a la biodiversitat que cal protegir”, afegeixen. A més, estenen aquesta preocupació a la plataforma Plemcat, impulsada per la Generalitat, i remarquen que “existeixen alternatives per obtenir dades”.

- Publicitat -
- Publicitat -

Protecció Civil activa l’alerta per fortes pluges i nevades aquest cap de setmana

Es preveuen pluges intenses, amb més de 100 litres per metre quadrat en zones del Pirineu, Prepirineu i Tarragona. També hi haurà neu al Pirineu i onades de més de dos metres i mig a Empordà.

Altres notícies