7.8 C
Pals
Divendres, 28 Febrer 2020

La marca de territori Empordà, en marxa a partir del novembre

L'acte oficial de presentació es farà el 14 de novembre a Torroella de Montgrí. La marca servirà per donar a conèixer tots els productes i serveis de les comarques del Baix i Alt Empordà

El més llegit

Farmàcies del Baix Empordà es queden sense mascaretes per por al coronavirus

La majoria de les farmàcies que hem contactat, en total 24, han afirmat que s’han esgotat les mascaretes. Hem...

El ple de Palafrugell aprova que no es pugui fumar a la platja

Així s’ha votat en el ple municipal d’avui amb 12 vots a favor i 8 abstencions. Ja s’ha fet l’aprovació inicial.

Simple Minds, Ben Harper, Albert Pla o Dàmaris Gelabert, nous noms del Porta Ferrada

El Festival de la Porta Ferrada ha anunciat aquest dijous al matí els darrers noms del cartell de la seva 58a edició

Bell-lloch insinua que “influeix el color del partit que governa” en les ajudes de Costes pel Gloria

Diu que estan "indignats i descol·locats" amb l'ajut, a parer seu, "insuficient" de 250.000 euros, i que en canvi "altres municipis (en referència a Platja d'Aro) tinguin un ajut d'un milió"

“Estàvem escandalitzats de la passivitat de l’administració per la falta de cura” Jordi Sistach, Amics de les Illes Formigues

La Taula de Cogestió Marítima del Litoral del Baix Empordà es reuneix avui amb dos consellers de la Generalitat i diferents actors del litoral de la comarca, parlem amb Jordi Sistach, president de l'Associació Amics de les Illes Formigues per saber-ne més detalls

Aquesta tardor, la marca de territori Empordà començarà a desplegar-se per l’Alt i Baix Empordà. L’acte oficial està previst pel proper 14 de novembre a Torroella de Montgrí. La marca és de titularitat conjunta entre els consells comarcal de l’Alt i Baix Empordà i ja està registrada a l’Oficina d’Harmonització del Mercat Interior de la Unió Europea.

Al llarg d’aquests dies, els consells estant ultimant els detalls del desplegament abans de la presentació oficial sota la coordinació dels dos consellers comarcals de Turisme, Agustí Badosa (Alt Empordà) i Xavier Dilmé (Baix Empordà). Totes aquelles persones físiques i jurídiques que desenvolupin una activitat a l’Empordà, independentment del sector al qual pertanyen, podran sol·licitar l’ús de la marca i el logotip, que és gratuït. Hi ha previsió que s’hi adhereixin sectors molt diversos com l’educació, la cultura, l’esport, el comerç, el turisme, l’administració i el sector privat.

Les bases del manual d’ús estableixen que la marca no tindrà “caràcter exclusiu” i que es podrà utilitzar com a “símbol secundari per distingir activitats o iniciatives representatives de la marca Empordà i els seus valors”. Per tal d’associar els productes o serveis que s’ofereixen, aquests hauran de ser produïts a l’Empordà i no podran promoure qualsevol tipus de comportament que vagi en contra “dels drets humans fonamentals o dels valors de la marca Empordà: pluralitat, progrés, creativitat i qualitat”.

Per sol·licitar l’ús d’aquest logotip, les persones o entitats hauran d’omplir un formulari que es podrà trobar en el portal socemporda.com, que estarà operatiu després de la presentació oficial d’aquest mes de novembre. Per tal de fer front i atendre les sol·licituds hi haurà una comissió de seguiment que, en cas que sigui necessari, tindrà potestat per retirar el dret d’ús d’una marca si es detecten incompliments de la normativa establerta.

L’empresa Neorg s’ha encarregat de renovar la identitat del manual i el logotip, del qual desapareix el lema Tocat pels déus que s’havia presentat l’any 2015. S’ha considerat que aquesta frase complicava el desplegament gràfic del logotip i, a més, era una trava per a l’exportació de la marca perquè era difícilment traduïble. Els dos consellers comarcals estan acabant de donar forma als últims detalls de la tramitació i de la presentació a Torroella, que comptarà amb la presència dels presidents dels dos consells i de la qual es vol fer partícips els actors econòmics i turístics del sector privat.

A mesura que passin els mesos, Badosa i Dilmé aniran avaluant el funcionament de la marca per veure si cal que els dos consells comarcals dediquin una partida pressupostària a aquesta iniciativa, entre d’altres. Tots dos estan convençuts que l’Empordà és un concepte potent que donarà impuls a aquells que en formin part.

Últimes notícies

Darrers dies de febrer amb ambient suau

Finalitza el darrer mes de l'hivern meteorològic amb temperatura suau els propers dies i primaveral dissabte. Hi haurà intervals de núvols alts que esmorteiran a estones la llum del sol.

El Mercat diari de Palafrugell aposta per eliminar el plàstic

El Mercat diari de Palafrugell ha pres la iniciativa d'avançar-se a la normativa de prohibició d'envasos i bosses de plàstic d'un sol ús, que...

La població estrangera al Baix Empordà creix un 2,6% el 2019

En total, el conjunt de la població estrangera representa el 19,61% dels habitants a la comarca

La Bisbal d’Empordà engega una campanya que ajuda a reflexionar sobre els hàbits lingüístics catalanoparlants

Es tracta d’una iniciativa de l’Oficina de Català de la Bisbal amb la intenció de fer reflexionar als catalanoparlants sobre els hàbits lingüístics del dia a dia, i ho han fet a través d’una gimcana.

Supermatí 27 febrer 2020

Escolta l'informatiu d'aquest dijous

Més notícies