22 C
Pals
Dimarts, 29 juliol 2025
- Publicitat -

Més de 3.800 estudiants de les comarques gironines s’examinaran de les Proves d’Accés a la Universitat aquesta setmana

Seran en total 3.831 estudiants els que faran aquests dies 11, 12 i 13 de juny les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) a les comarques gironines. La xifra ha augmentat respecte a l’any passat, en el qual es van examinar un total de 3.749 estudiants. Per fer les proves a la demarcació de Girona s’han adaptat quatre seus arreu del territori.

A Girona hi haurà 2.851 estudiants que es trobaran repartits entre les aules del campus de Montilivi de la Universitat de Girona i les facultats de Lletres i d’Educació del Barri Vell de Girona. A Figueres, els instituts Cendrassis i Narcís Monturiol comptaran amb 525 estudiants fent les PAU. A Olot 279 alumnes realitzaran les proves a l’institut Montsacopa. I la resta faran les PAU a l’Escola Universitària EUSES de Salt.

Els estudiants han d’estar als centres a les 8:30 h del matí i a les 9 h començaran les PAU fent la prova de Llengua Castellana i Literatura. Seguidament, es farà la prova de llengua estrangera que podia ser l’anglès (prova que faran 3.158 alumnes), el francès (56 alumnes), l’italià (6 alumnes) i l’alemany (2 alumnes). Les PAU acabaran la jornada de dimecres 11 amb els exàmens de Cor i Tècnica Vocal, Física, Fonaments Artístics, Gepgrafia, Geologia i Ciències Ambientals i Literatura Dramàtica.

La jornada de dijous començarà altre cop a les 8:30 h del matí i a les 9 h es faran els exàmens d’Història (1.860 estudiants) i Història de la Filosofia (1.374 estudiants). Després del descans es faran les proves d’Anàlisi Musical, Dibuix Tècnic Aplicat a les Arts Plàstiques i al Disseny, Ciències Generals, Llengua i Cultures Llatines, Matemàtiques. A la tarda, a partir de les 15 h es faran les proves de Dibuix Tècnic, Història de l’Art, Història de la Música i de la Dansa, Llengua castellana, Química i Tècniques d’Expressió Graficoplàstiques.

La selectivitat acabarà el divendres 13 de juny. La jornada començarà a les 9 h amb la prova de Llengua Catalana i Literatura i continuarà, després del descans, amb les proves d’Arts Escèniques, Dibuix Artístic, Llengua i Cultura Gregues, Matemàtiques Aplicades CCSS i Moviments Culturals i Artístics. Finalment, la jornada acabarà amb les proves de Biologia, Disseny, Funcionament de l’Empresa i Disseny de Models de Negoci, Literatura Catalana i Tecnologia i Enginyeria.

Els alumnes del Baix Empordà preparats per les PAU

Els canvis de darrera hora i de model de les PAU han marcat l’experiència dels alumnes del Baix Empordà, que ja estan a punt per fer les PAU. La Júlia, de l’INS La Bisbal, fa setmanes que es prepara per fer les PAU. “Tinc ganes que passin aquests tres dies”, admet l’estudiant.

En David, de l’INS La Bisbal, fa assignatures diferents de les que està repassant la Júlia. Reconeix que fa pocs dies que va començar a sentir la pressió de les PAU. Tot i això, ja fa setmanes que està estudiant per aconseguir una bona nota i entrar a estudiar Infermeria.

En Joan també ha acabat el batxillerat a l’INS La Bisbal i està fent la repassada hores abans de la selectivitat. No està tan nerviós com els seus companys perquè la nota de tall que necessita per entrar a estudiar Economia no és tan alta, però, tot i això, vol treure la millor nota possible. Admet, però, que els canvis de darrera hora sobre com fer les PAU els ha complicat el curs.

En Jordi, de l’INS Ridaura, està nerviós per les PAU que arrenquen aquest dimecres. Reconeix que el model únic d’exàmen, un dels canvis que s’han fet a les proves d’enguany, el preocupa, però que vol treure la millor nota possible.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.

Comparteix

Reportatges

Reportatges
MÉS

Jugar a futbol amb el pes de la història

1898. L’imperi colonial espanyol perd Cuba, les Filipines i...

L’Empordà, cor de foc i cendra

L’Empordà és un dels territoris de Catalunya que més...

La maçoneria a Girona i l’Empordà: una tradició discreta que perdura

La maçoneria ha estat present a les comarques gironines des de fa més de dos segles. Des de l’arribada de les tropes napoleòniques fins a l’actualitat, diverses lògies han mantingut viu el llegat d’una institució que combina simbolisme, debat i formació ètica. Actualment, Girona és una de les zones amb més densitat maçònica de l’Estat.