18.4 C
Pals
Divendres, 6 juny 2025
- Publicitat -

Més de 70 empreses de les comarques gironines reben la certificació Biosphere

S'han reconegut projectes que redueixen el consum d'aigua en hotels, redueixen la lumbàlgia entre els treballadors o que netegen el fons marí de plàstics

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Les cambres de comerç de Palamós, Girona i Sant Feliu han reconegut aquest dimarts el compromís de 73 empreses del territori amb la sostenibilitat i el turisme responsable. L’acte de lliurament de les certificacions s’ha celebrat aquest dimarts a l’Hotel Aromar de Platja d’Aro.

Les empreses han rebut la certificació Biosphere, un distintiu internacional que avala la implantació de pràctiques sostenibles en l’activitat econòmica. Aquesta acreditació certifica que els establiments compleixen criteris ambientals, socials i econòmics orientats a un desenvolupament més responsable. L’acte ha reunit autoritats, representants institucionals i una àmplia representació del teixit empresarial de la comarca.

Durant la taula rodona, diverses empreses certificades han compartit experiències i iniciatives inspiradores. L’Hotel Bell Repòs, per exemple, ha implementat un sistema per reduir el consum d’aigua a les habitacions. L’Hotel Carlemany ha incorporat millores ergonòmiques per al personal de neteja i prioritza l’ús de productes de proximitat. Custom Sailing distribueix bosses de xarxa entre els seus clients per recollir plàstics durant les immersions i promou la divulgació de la fauna marina local. El càmping Sènia destina part dels seus beneficis a causes solidàries, com la recerca sobre el càncer infantil. Finalment, La Gastronòmica aposta per la compra de productes de proximitat i per l’ús d’envasos reutilitzables en la seva activitat diària.

El vicepresident de la Cambra de Comerç de Palamós, Carles Arnall, ha destacat que és important que aquestes empreses obtinguin aquest certificat. “A nivell europeu és un reconeixement amb molt de prestigi”, apunta Arnall. Explica que aquest certificat permet inculcar bones pràctiques i ser més respectuosos amb el medi ambient en empreses de l’entorn.

Carles Arnall ha destacat també que cada cop són més les empreses del territori que se sumen a la proposta. Tot i això, espera que en els propers anys cada cop més empreses demanin rebre aquest certificat, que es renova cada any.

- Publicitat -
- Publicitat -

Els millors enemics de l’home

Es diu que el gos és el millor amic de l’home, però n’hi ha que s’estimen més tenir un...

Altres notícies