L’Hospital de Palamós ha millorat la satisfacció dels pacients ingressats, segons els resultats de l’enquesta PLAENSA 2025 del Servei Català de la Salut. L’estudi analitza la percepció i experiència dels usuaris en hospitals amb internament per malalties agudes.
La puntuació global que han donat els pacients és de vuit coma sis sobre deu, una xifra que se situa per sobre de la mitjana catalana, que és de vuit coma quatre. A més, gairebé nou de cada deu persones ingressades tornarien a escollir l’Hospital de Palamós si poguessin triar.
L’enquesta ha analitzat 20 aspectes del servei, com l’accessibilitat, la informació, el confort o el tracte. En 13 preguntes, l’hospital ha obtingut puntuacions d’excel·lència, és a dir, per sobre del 90%. En sis preguntes més, s’ha situat dins dels valors estàndard de satisfacció, i només una ha quedat per sota del 75%.
Pel que fa a les millores respecte a l’any anterior, el centre destaca especialment en la valoració del menjar, on ha obtingut un 83% de satisfacció, situant-se com el segon hospital millor valorat de Catalunya en aquest aspecte. També sobresurt en el consentiment informat abans de fer proves, amb una puntuació del 91%, sis punts més que el 2024.
Altres àmbits amb millores significatives han estat la informació sobre el funcionament de l’hospital, que arriba al 96% de satisfacció, i el descans durant la nit, que se situa en un 81%.