L’empresari Miquel Gotanegra ha estat reelegit per unanimitat com a president de l’Associació de Càmpings de Girona i comença el seu quart mandat consecutiu al capdavant del sector.
Gotanegra dona continuïtat a un projecte iniciat fa dotze anys, que ha contribuït a convertir els càmpings gironins en referents del turisme europeu i català. Amb ell al capdavant, la nova junta aposta per la continuïtat i incorpora noms com Josep Maria Pla, Narcís Grau, Marina Mestres i Francesc Genover, entre d’altres. La gerència continuarà sota la responsabilitat de Montse Ruiz.
En el seu discurs, Gotanegra ha assenyalat com a grans reptes del mandat la desestacionalització del sector, la digitalització dels establiments i l’atracció de nous mercats internacionals, especialment el públic anglosaxó. També ha destacat la necessitat de seduir clients que puguin viatjar fora dels mesos d’estiu.
Un dels projectes principals serà la posada en marxa de la Fundació Càmpings de Girona l’any vinent, amb accions centrades en la responsabilitat social i la formació vinculada al territori.
També s’impulsarà el projecte Smart Camp, actualment en fase pilot, que ha de millorar l’eficiència dels càmpings, incloent-hi els de menor dimensió. Gotanegra ha remarcat la necessitat de fer créixer la plataforma digital campingsingirona.com, ja consolidada com a eina clau de promoció turística.
Un altre repte destacat és la manca de personal qualificat. L’associació estudia fórmules per captar professionals a origen i oferir-los formació adaptada al sector.
Actualment, l’Associació de Càmpings de Girona representa 75 establiments amb més de 120.000 places, el que suposa prop d’un 25% del total de l’Estat espanyol. Reuneix més del 80% dels càmpings de les comarques gironines i treballa per reforçar la formació, promoció internacional i la defensa del sector davant les administracions.