Neix l’Orquestra Sònica: una nova manera de viure la música moderna orquestrada

Temps de lectura: 3 minuts
- Publicitat -spot_img

L’Orquestra Sònica farà el seu debut oficial els pròxims 15 i 16 de maig a la Sala Paral·lel 62 de Barcelona amb un concert únic i irrepetible. La proposta, inèdita a casa nostra, es presenta com una orquestra moderna integrada per cinquanta músics i una mirada artística que trenca fronteres de gènere, disciplina i format escènic. El projecte fusiona la potència d’una big band amb la riquesa tímbrica d’una orquestra simfònica, oferint una experiència musical i visual immersiva.

Aquest concert inaugural comptarà amb tres veus femenines de gran projecció internacional: la compositora i directora japonesa Miho Hazama, la cantautora nord-americana Becca Stevens i la trombonista i vocalista catalana Rita Payés. Totes tres interpretaran obres pròpies i arranjaments orquestrals inèdits, dissenyats específicament per a aquesta nova formació.

Miho Hazama és una de les compositores, arranjadores i directores més destacades de la seva generació. Fundadora de l’orquestra de cambra de jazz m_unit, nominada als 62ns Premis GRAMMY i inclosa per Downbeat entre les “25 pel Futur”, Hazama és reconeguda per la seva capacitat d’explorar i expandir les possibilitats sonores de les orquestres. Actualment és directora principal de la Danish Radio Big Band (DR Big Band), directora convidada permanent de la Metropole Orkest i ha col·laborat amb formacions com la WDR Big Band (Alemanya), la Norrbotten Big Band (Suècia), la Clasijazz Orchestra (Espanya) o la New York Jazzharmonic.

Becca Stevens, cantant, compositora i multiinstrumentista, destaca per una expressivitat vocal molt personal i una proposta sonora que fusiona les seves arrels en la música clàssica i el folk dels Apalatxes amb la sofisticació harmònica i rítmica del jazz. Amb dues nominacions als GRAMMY, ha treballat amb noms com Jacob Collier, David Crosby, Michael League (Snarky Puppy) o Taylor Eigsti, i ha portat la seva música arreu del món amb un so tan innovador com captivador.

Rita Payés, una de les veus més prometedores del panorama català i internacional, combina la calidesa de la seva veu amb una gran habilitat com a trombonista. La seva proposta artística beu del jazz, però s’enriqueix amb influències de la cançó d’autor i la música popular contemporània. La seva versatilitat l’ha portat a col·laborar amb artistes com C. Tangana, Silvana Estrada, Salvador Sobral, Sílvia Pérez Cruz o Oques Grasses.

L’experiència es completarà amb una posada en escena immersiva ideada pels artistes visuals FRAU i Jou Serra, que transformarà l’espai escènic en un entorn viu i canviant on so, llum i música dialoguin orgànicament, redefinint la vivència tradicional d’un concert orquestral.

L’Orquestra Sònica és la primera orquestra professional del sud d’Europa dedicada exclusivament a la música moderna, amb una plantilla estable i una proposta artística ambiciosa, arrelada al context català i mediterrani. La seva estructura híbrida combina instruments clàssics amb base rítmica moderna, fet que li permet abordar un repertori extens que va del jazz contemporani al flamenc, la música llatina, l’electrònica o el soul, i obrir-se a col·laboracions amb artistes molt diversos.

Impulsada per les cooperatives Musicoop i Contrapunt, amb el suport de Paral·lel 62, l’Orquestra Sònica aposta per un model més just i sostenible dins del sector musical. El projecte es fonamenta en valors com el feminisme, la paritat de gènere i la combinació d’experiència i joventut, amb espais de formació i creixement per a nous talents.

Amb una clara vocació de transformació artística i social, i amb la voluntat de convertir-se en referent europeu, l’Orquestra Sònica es presenta com una proposta valenta i innovadora que convida el públic a descobrir una nova manera de sentir i compartir la música en directe.

L’entrada Neix l’Orquestra Sònica: una nova manera de viure la música moderna orquestrada ha aparegut primer a Primera Fila.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Mor una dona de seixanta-cinc anys després de caure per un penya-segat al camí de ronda de Torroella de Montgrí

Una dona de seixanta-cinc anys ha mort aquest migdia després de caure per un penya-segat d’uns quaranta metres al camí de ronda de Torroella de Montgrí, al Baix Empordà. La víctima passejava amb una amiga prop de la cala Roca de la Cadira. L’acompanyant ha avisat els serveis d’emergència. Diversos equips s’han mobilitzat. Un metge n’ha certificat la mort.

Altres notícies