Neixen les jornades gastronòmiques del calamar de potera

David Parreño Mont
David Parreño Mont
Productor i redactor de Ràdio Capital de l’Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Els restaurants Sa Punta, Es Portal Hotel Gastronòmic, Pahissa del Mas Pou, Sol Blanc i La Calèndula s’ha unit per engegar les jornades gastronòmiques del calamar de potera, que duraran tot el mes d’octubre. La presentació es farà aquest divendres a Es Portal Hotel Gastronòmic, de Pals.

La inclusió de les primeres Jornades gastronòmiques del calamar de potera és una de les novetats d’aquesta temporada. Del 20 de novembre al 20 de desembre es faran les IV Jornades Gastronòmiques l’angula del Ter i del Rec del Molí de Pals. Del 15 de gener al 15 de febrer es duran a terme les V Jornades Gastronòmiques de la tòfona a Pals i durant el mes de març ens centrarem en les III Jornades gastronòmiques del Foie.

Aquests restaurant del voltant del Quermany volen aprofitar la temporada de pesca de potera per promocionar aquest producte. El calamar de potera té una carn molt suau, gairebé dolça i cremosa, que es diferencia dels calamars pescats amb altres arts. De fet, es pesca un en un, cosa que el fa especial.

A la presentació hi intervindran els xefs dels restaurants Sa Punta, Ivan Beumala, La Calèndula, Iolanda Bustos; Sol Blanc, Jordi Ribas; La Pahissa del Mas Pou, Jordi Vallespí i d’Es Portal Hotel Gastronòmic, Joan Carles Sánchez.

- Publicitat -
- Publicitat -

L’Empordà hauria de multiplicar per 20 les energies renovables, segons els plans de la Generalitat

L’Empordà es prepara per un canvi profund: haurà de multiplicar per 20 la producció d’energies renovables segons la planificació del Govern. El territori, fins ara al marge d’aquests projectes, es converteix en clau per a la transició energètica. Però el desplegament genera debat entre la necessitat de produir energia neta i l’impacte sobre el paisatge, l’agricultura i el model econòmic. El repte és majúscul i el consens, encara lluny.

Altres notícies