Palafrugell inicia les obres d’adequació del camí de ronda entre Tamariu i Cala Pedrosa

El projecte, finançat amb fons europeus, vol recuperar trams tradicionals, millorar la seguretat i promoure un ús respectuós del litoral

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

L’Ajuntament de Palafrugell ha iniciat les obres per adequar el camí de ronda entre Tamariu i Cala Pedrosa, un dels trams més atractius del litoral del municipi. L’actuació té com a objectiu millorar la seguretat del recorregut, facilitar-ne l’accés i posar en valor aquest espai com a element cultural, patrimonial i natural.

Aquest projecte s’inclou dins del pla “Palafrugell, palanca per la millora del model turístic”, aprovat pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme i finançat íntegrament amb fons del programa europeu Next Generation, a través del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

Amb les obres es vol recuperar un itinerari tradicional estretament vinculat al paisatge i la història de Palafrugell. El recorregut permet redescobrir indrets singulars com la Musclera, la punta Des Burro i diverses cales, a més de facilitar un accés més ordenat i respectuós a la zona costanera.

El projecte inclou diverses millores com la millora d’escales, la col·locació de baranes de fusta, la construcció de tres passarel·les, la senyalització amb fites de fusta, la instal·lació de quatre cartells informatius sobre geologia, flora i fauna, i la incorporació de bancs de fusta i pedra.

Les obres s’han adjudicat per un import de prop de 570.000 euros. A Cala Portió s’aprofitaran les escales existents per salvar el penya-segat, i es respectarà el traçat original als trams que ja són accessibles. També s’adequarà un nou tram entre la punta Des Burro i Cala d’en Roig, i es conservarà el recorregut entre Cala d’en Roig i la cala Gamarús.

L’alcalde accidental de Palafrugell, Marc Piferrer, ha remarcat que el projecte “va més enllà d’una obra puntual” i suposa “una aposta clara per recuperar un espai molt estimat, fer-lo més segur i accessible, i garantir que la ciutadania i els visitants puguin gaudir del nostre litoral amb respecte i tranquil·litat”.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Santa Cristina d’Aro incorpora dos nous agents i reforça la Policia Local

Santa Cristina d’Aro reforça la seguretat amb dos nous agents, mentre consolida el comandament amb un sergent en cap. El municipi preveu noves places aquest any i una ampliació futura. També renova vehicles i equipament policial. A més, millora el control dels accessos amb càmeres i lectors de matrícules.

Altres notícies