15 C
Pals
Dissabte, 27 febrer 2021

Pere Llos: “No volem una autovia al Baix Ter”

Pere Llos, portaveu de Gent del Ter, sobre la millora de la circulació viaria al Baix Ter.

El més llegit

L’incendi que va cremar 378,29 hectàrees a Vall-llobrega, Forallac, Calonge i Palamós el 2014 queda impune

El jutjat penal 4 de Girona absol un acusat que s'enfrontava a 2 anys de presó i a pagar indemnitzacions d'1,2 MEUR

Detenen tres joves per destrossar una casa que ocupaven i entrar a robar a la del costat

Els Mossos els relacionen amb un assalt en una casa de colònies de Torroella de Montgrí

Vídeo: Graven dos exemplars de llúdriga a la Vall del Ridaura de Platja d’Aro

El mamífer havia desaparegut pràcticament de l'Empordà fins la seva reintroducció el 1995

L’alcalde de Palamós respon als ecologistes: el model actual del camí de ronda és l’únic possible

Es posarà sauló compactat en algun tram del camí i s'ha canviat una petita traça del camí que passava per l'aparcament de la Pineda d'en Gori, que desapareixerà.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -

Avui al Supermatí hem parlat amb Pere Llos, portaveu de Gent del Ter, sobre la millora de la circulació viaria al Baix Ter. Les dues propostes que s’han fet són construir un nou pont.

El problema principal està en la gran quantitat de tràfic que es genera, ja que la C-31 passa pel nucli urbà de Torroella. Pere Llos ens comenta que s’entén que es vulgui descongestionar el transit d’aquesta carretera, la C-31, concretament el tram de Pals a Torroella, però que cap de les dues propostes dels vials de la construcció del nou pont és viable, per tant, proposa l’alternativa zero.
Aquesta alternativa no significa no fer cap canvi, sinó entendre també que el problema no es dóna al sud de Torroella, sinó un cop passat aquest pont, per tant el veritable problema no aquest pont.

Realment, per tant el problema principal també s’enfoca en què, una carretera com és la C-31 passa pel nucli del municipi de Torroella, i això s’hauria d’evitar, evidentment. Una sèrie d’estudis afirmen que els vehicles que passen pel centre de Torroella i que per tant, són els que produeixen aquestes mateixes congestions, amb aquests vials, reduirien entre un 10 i un 17% del transit, diu Llos.

Aquest tipus de construcció tant faraònica i pròpia d’una gran ciutat, no encaixaria en aquest paisatge que està format per pobles petits i mitjans, que en un moment determinat s’omplen de trànsit, i per això mateix aquesta quantitat de vehicles s’han de desviar i regular aquest transit, i l’opció viable seria l’alternativa zero.

Als ajuntaments també s’ha demanat una moció perquè es pugui definir més concretament sobre aquest tema, encara que no s’ha presentat tant com a partits polítics, sinó que més aviat com als ajuntaments afectats. Les respostes han estat varies, alguns ajuntaments com Ullà o Gualta s’hi han definit i estan en contra d’aquests nous vials, i aproven la nova proposta, i alguns ajuntaments estan a l’espera de veure que fan la gran majoria, ja que no estan afectats directament en qüestions de territori.

Pere Llos, sosté la seva opinió i afirma que el problema no és ni el pont, ni la gent que passa pel pont, sinó que un cop han passat el pont, a la banda sud, s’entra per la rambla, on hi ha tot el comerç, i una de les opcions també seria afegir-hi més comerç per exemple, per tant de solucions n’hi ha d’altres i no només la de la nova construcció.

Podeu escoltar l’entrevista completa aquí:

- Publicitat -
- Publicitat -

Últimes notícies

ESPECTACULAR: Fotografien un grup de dofins a les illes Medes

Un grup de dofins ha sorprès les persones que navegaven aquest dijous entre les illes Medes i la costa del Montgrí, a l'Estartit

Altres notícies