19.8 C
Pals
Dimarts, 20 maig 2025
- Publicitat -

Platja d’Aro celebra les jornades de sostenibilitat “Plàstic recuperat del mar, el nou teixit sostenible”

L’activitat ha inclòs una sessió informativa i una recollida de residus marins al port nàutic

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

L’Associació d’Empresaris de Castell-Platja d’Aro i S’Agaró ha reunit prop de mig centenar de persones en les jornades “Plàstic recuperat del mar, el nou teixit sostenible”, dedicades a la sostenibilitat, la innovació i la cura del medi ambient. L’activitat, organitzada els dies 16 i 17 de maig amb el suport de Seaqual Initiative, ha tingut una gran resposta tant del públic general com de l’àmbit empresarial del municipi.

La trobada va començar divendres a l’Hotel Aromar amb una sessió informativa centrada en els efectes dels plàstics al mar i en la possibilitat de transformar aquests residus en teixits reutilitzables. Hi van intervenir experts marins, empreses tèxtils i entitats implicades en la protecció ambiental. També es va presentar el nou segell municipal Aro Verd de Sostenibilitat, a càrrec de l’alcalde Maurici Jiménez.

Jaume Ramot, del Grup Natura Sterna, va exposar els reptes ambientals del Mediterrani. A continuació, una taula rodona va reunir representants del sector pesquer, de Seaqual Initiative i de marques compromeses com Sloppy Tunas i el Grupo Maya. Les intervencions van posar en valor experiències reals de transformació ambiental. La jornada va acabar amb la presentació de productes tèxtils elaborats amb fil reciclat procedent del mar.

L’endemà, el dissabte 17 de maig, el Port Nàutic de Platja d’Aro va acollir una recollida col·lectiva de residus marins oberta a tothom. Hi van participar més de 50 persones, entre voluntaris i famílies, que van retirar prop de 100 quilos de deixalles. L’activitat es va desenvolupar en un ambient festiu i participatiu, amb l’objectiu de sensibilitzar la població sobre la importància de preservar el litoral.

Amb aquestes jornades, l’Associació d’Empresaris reafirma el seu compromís amb la sostenibilitat i treballa per convertir Platja d’Aro en un exemple de bones pràctiques ambientals i de desenvolupament turístic responsable.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més bo, a l’Empordà

En Ramon Madaula ho ha tornat a fer: ha emplenat un teatre d’espectadors que han gaudit d’una història ben...

Altres notícies