12 C
Pals
Dissabte, 23 gener 2021

Platja d’Aro integrarà l’avinguda del Dr Fleming al Centre Comercial a cel obert

Es tracta d'una inversió d’1’8 milions d’euros en 8.200 m2 que també inclou l’Av. de la Pau i el c/ Miramar

El més llegit

El Ple de Palamós aprova la segona fase d’obres d’urbanització de La Fosca

La nova fase se centra ara als carrers inclosos dins el sector delimitat per la carretera de La Fosca, el camí del cementiri de Sant Joan, el camí vell de La Fosca i el carrer de l'església de La Fosca.

Quatre municipis del Baix Empordà demanen que se’ls tracti com un de sol amb les restriccions i decidir com aplicar-les

lam conjunt dels quatre municipis del Baix Empordà per ser tractats com un sol perímetre, i tenir veu i vot tant amb les restriccions de la covid-19 com amb les ajudes europees. Els seus alcaldes han redactat una carta conjunta on reclamen "ser escoltats" i poder aplicar les mesures per frenar la pandèmia tenint en compte la realitat de cada lloc.

Reneix el projecte del Tren de la Costa Brava

L'Associació per la Promoció del Transport Públic impulsa la reivindicació i aquest mes començaran a definir un full de ruta.

Crearan nous espais de càrrega i descàrrega a l’Avinguda de les Voltes de la Bisbal d’Empordà

L’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà posarà en marxa un nou projecte de pacificació de l’entorn del Carrer Ample, al nucli antic. Una de les actuacions més destacades és la creació d’espais de càrrega i descàrrega a l’Avinguda de les Voltes.
Temps de lectura: 3 minuts
- Publicitat -

Platja d’Aro convertirà l’Avinguda Doctor Fleming en l’entrada atractiva al centre comercial al cel obert contribuint en l’evolució de l’eix central que és avui l’Avinguda de S’Agaró cap a una illa comercial més àmplia que inclogui també carrers transversals com l’Avinguda de la Pau o el carrer Miramar. D’aquesta manera també es vol potenciar el valor de les galeries comercials Neptuno, Sant Lluís, Albatros i Montseny a partir de la seva singularitat.

El Pla de Comerç Local 2018-2023 aprovat conjuntament per l’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró i les principals associacions empresarials i comercials del municipi inclou un conjunt de 48 accions que impliquen tant al sector públic com al privat amb l’objectiu millorar el comerç i impulsar-lo com a atractiu turístic a partir de tres àmbits de treball: la cooperació i el consens de les intervencions, la millora de la competitivitat i la millora de l’espai comercial urbà.

Tot aprofitant les obres plurianuals de construcció dels nou col·lectors de la xarxa d’aigües pluvials en el triangle configurat per l’Avinguda de Castell d’Aro, l’Avinguda s’Agaró i el carrer Juli Garreta que han d’evitar l’acumulació d’aigües als carrers i la seva entrada als locals comercials en planta baixa, soterranis i aparcaments; la regidoria d’Acció Territorial i Urbanisme impulsa la transformació dels espais on ja s’han executat aquestes obres en tant que tenen un gran impacte en la pavimentació i les voreres que s’han de reposar.

Per a les futures obres d’urbanització de l’Avinguda del Doctor Fleming, el carrer Miramar i l’Avinguda de la Pau, un espai conjunt de 8.200 m2 ha convocat un concurs d’idees per a la redacció de l’avantprojecte per un valor estimat d’1’2 milions d’euros amb diversos objectius generals: dignificar l’espai perquè deixi se percebre’s com a part posterior de les galeres comercials, i concebre l’espai públic per a vianants accessible i lúdic amb possibilitats per a l’ocupació comercial i de la restauració. Hi ha participat 30 estudis d’arquitectura, i d’entre les cinc propostes finalistes ha estat escollida finalment Entre Passejos dels arquitectes Joan Casals Pañella i José Luís Cisneros Bardolet.

En totes les propostes calia també la previsió mínima de diverses accions en funció del carrer, com l’ampliació de les voreres; l’enjardinament, la protecció solar, el mobiliari urbà; el desplaçament del traçat per a vehicles; mantenir els accessos als aparcaments públics i privats; configurar els espais de càrrega i descàrrega per a proveïdors i de recollida de residus o calcular les noves instal·lacions d’aigua, el soterrament de les línies elèctriques i de telefonia o de qualsevol altra instal·lació.

De la proposta escollida finalment, s’ha valorat especialment el disseny de la secció del vial, que dóna la màxima dimensió com a espai per a vianant el més proper a les façanes de les galeries comercials i que alhora l’allunya el màxim possible la zona del pas de vehicles que serà a tocar de l’actual aparcament. Alhora, proposa una barrera vegetal en els límits amb l’aparcament de la Plaça d’Europa i els espais de càrrega i descàrrega, evitant així la disminució de l’àrea destinada a vianants. També preveu la generació d’una zona més àmplia en el nou passeig com a plaça integrada, tot coincidint amb una dels principals entrades a les galeries.

També destaca el ritme de composició de franges del paviment, amb una proposta de difuminat de l’espai reservat per a vehicles. El jurat ha destacat també les solucions proposades en la reconversió en l’ús de materials, tant en el paviment del carrer principal (amb el reciclatge dels actuals) com en els carrers secundaris amb paviment blanc que no condicionen futurs projectes d’urbanització de l’Avinguda de S’Agaró o de les galeries.

- Publicitat -
- Publicitat -

Últimes notícies

Unió d’empresaris de la Costa Brava s’uneixen al “Sense PIMES no hi ha futur”

La PIMEC va presentar aquest dimecres la campanya “Sense Pimes i autònoms no hi ha futur”, per denunciar l’impacte...

Altres notícies