10.6 C
Pals
Dijous, 25 febrer 2021

Polèmica entre l’Ajuntament de Pals i entitats ecologistes per la construcció d’un vial enmig d’un espai natural

Salvem Platja de Pals assegura que és "il•legal" mentre que el consistori ho nega i assenyala que és una obra necessària

El més llegit

Calonge i Sant Antoni no tindran policia local durant la nit davant les protestes

L’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha decidit deixar al descobert el servei durant les nits de la Policia Local i només cobrir els torns de dia davant le protestes de la setmana passada, segons ha informat el Diari de Girona.

Comença la vacunació contra la COVID-19 en punts emblemàtics del Baix Empordà

Aquest dimarts s’inicia el procés de vacunació a les persones amb gran dependència i la setmana vinent amb majors de 80 anys. Es vacunarà al Teatre Mundial o a Can Quintana

El turisme britànic podrà tornar a la Costa Brava aquest estiu, segons Boris Johnson

Des del Grup Costa Brava Centre reben la notícia satisfactòriament, però reclamen que necessiten que la informació els arribi abans i l'obertura de fronteres, tan nacionals com internacionals.

Alumnes que lluiten contra el canvi climàtic des de les aules

Els alumnes de 1r d'ESO de l'escola Prats de la Carrera de Palafrugell estan desenvolupant un projecte que té de lema 'El mar comença aquí'. Volen conscienciar la població sobre la importància de cuidar el medi ambient i no llençar brossa pel vàter o pels embornals.
Temps de lectura: 3 minuts
- Publicitat -

Polèmica entre les entitats ecologistes de Pals i l’Ajuntament per la construcció d’un vial enmig d’un espai natural. El consistori va tirar endavant la redacció del projecte, un fet que Salvem Platja de Pals considera “il·legal” ja que, entenen, que no es pot fer fins que no hi hagi un nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) aprovat. El portaveu de l’entitat, Pau Bosch, diu que l’obra suposaria l’inici d’una gran urbanització amb més de 500 habitatges en una zona inundable.

A més, Bosch assenyala que el Pla Director Urbanístic (PDU) de Territori demana desqualificar el terreny i no tornar a qualificar-lo fins l’aprovació del POUM. Des del consistori, però, defensen que el projecte és “necessari i legal”.
Des de Salvem Platja de Pals acusen l’equip de govern municipal d’haver “tirat pel dret” i demanen la paralització del projecte. El motiu, assenyalen, és que s’ha fet sobre un POUM del 1986 “molt desfasat” i sense tenir en compte el que marca el PDU de la Generalitat, que l’Ajuntament “no es pot saltar”. En aquest sentit, el portaveu de l’entitat, Pau Bosch, recorda que el pla director obliga el consistori a desclassificar els terrenys i, si s’escau, tornar a classificar-los en el proper POUM.

“No pot ser que facin un vial i que d’aquí un temps Urbanisme no els aprovi les urbanitzacions que volen fer en el nou POUM. Com s’arregla el mal?”, es pregunta Bosch. A més, el portaveu ecologista recorda que bona part dels terrenys per on es vol fer passar el vial – de prop de dos quilòmetres – són inundables.

De fet, Bosch assenyala que l’inici de l’obra contempla una rotonda d’entrada que, suposadament, ha de construir-se sobre el que ara és un camp d’arròs a la zona dels Jonquers. A banda d’altres espais inundables, Salvem Platja de Pals alerta que una altra part del vial està previst fer-lo sobre un paratge de dunes i una pineda.

Una obra necessària

Des de l’Ajuntament, però, neguen que el que s’està fent sigui il·legal i assegura que treballen amb la “màxima transparència”. L’alcalde de Pals, Carles Pi, explica que el vial no està afectat pel PDU i deixa clar que si s’ha de desclassificar alguna zona ho faran.

A més assenyala que es tracta d’una obra “molt necessària” per Pals per la quantitat de cotxes que acumula especialment a l’estiu i recorda que ja estava contemplada en el POUM de 1986. Amb tot, assegura que un cop feta la redacció del projecte, ho enviaran als òrgans pertinents de la Generalitat perquè hi donin el vistiplau. “Si hem de retocar alguna cosa, evidentment ho farem”, remarca l’alcalde.

L’inici de cinc “macrourbanitzacions”

Segons Bosch, però, el que busca l’Ajuntament és poder tirar endavant el vial i d’aquesta manera poder tenir els serveis necessaris per edificar les cinc “macrourbanitzacions que pretenen”. En aquest sentit, els ecologistes recorden que Territori ha reduït a la meitat les hectàrees urbanitzables en aquesta zona.

Això, segons l’entitat ecologista, no significa que es pugui edificar, sinó que la proposta de POUM que l’Ajuntament porti a Urbanisme, només pot contemplar la meitat de les 416 hectàrees que inicialment es preveien. Després haurà de ser el Govern qui ho aprovi o per el contrari negui la proposta.

“S’hauria d’aturar la redacció del projecte fins que no hi hagi un POUM definitiu aprovat. És molt més important dir què es vol fer i per on es vol fer passar i, si tira endavant el pla, es fa i no pas al revés”, reclama Bosch.

L’alcalde ho nega

Però l’alcalde nega que la voluntat sigui urbanitzar la zona més endavant i deixa clar que “no té res a veure”. “És una infraestructura clau per al municipi i en cap cas té relació amb edificar o urbanitzar l’espai”, conclou Pi.

 

També et pot interessar

La Comissió de Territori de Catalunya aprova el Pla de Protecció de la Costa Brava, que evitarà la construcció de prop de 15.000 habitatges en espais amb valor paisatgístic i ambiental

- Publicitat -
- Publicitat -

1 COMENTARI

  1. És un no parar d’agressions al territori. Què tenen al cap alguns governants? Només diners? S’ha de parar com sigui aquesta absurditat de destrossar els aiguamolls de Pals, una de les millors zones naturals del Baix Empordà.

Comments are closed.

Últimes notícies

Pla de xoc d’ajudes a Palafrugell per pal·liar la crisi de la COVID-19

Serà una reducció d’impostos i taxes, l ajudes directes i ajudes a les persones més vulnerables

Altres notícies