Protecció Civil de la Generalitat ha activat aquest matí en fase d’alerta el Pla INUNCAT davant les condicions meteorològiques extremes que afectaran especialment el nord-est de Catalunya, amb un impacte destacat al Baix Empordà. Es preveu que les pluges intenses acumulin més de 100 l/m2 en 24 hores a comarques com l’Alt Empordà, la Garrotxa i el Baix Empordà, on també s’esperen onades de més de 4 metres fins al 26 de desembre.
Aquesta situació de mar brava afectarà sobretot el litoral central i nord, amb especial incidència a l’Alt i Baix Empordà, i també a la Selva i altres zones properes. Les onades fortes dificultaran el desguàs dels rius i rieres, amb risc d’inundacions, especialment a les desembocadures.
A més, el Servei Meteorològic de Catalunya preveu nevades a partir de la matinada que poden acumular més de 5 cm de neu a cotes superiors als 500 metres, afectant especialment el Pirineu, Prepirineu i zones de l’Altiplà Central, amb cota de neu a 300 metres a la Terra Alta.
Protecció Civil insta la població a prendre precaucions en desplaçaments i activitats a l’aire lliure, especialment en jornades amb alta mobilitat. Es recomana consultar les previsions meteorològiques i l’estat del trànsit abans de sortir, així com portar el kit d’emergència al vehicle. També s’aconsella allunyar-se de les zones marítimes, especialment on trenquin les onades, i respectar els tancaments d’accés decretats pels municipis per garantir la seguretat de tothom.




