Descobrim com s’ha preparat l’encesa de llums a Platja d’Aro

Ja fa més d’un mes i mig que Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró va donar el tret d’inici al Nadal. I es que des del consistori van decidir avançar la data al 15 de novembre. Però ja feia dies que operaris estaven treballant per instal·lar i col·locar les llums. A Ràdio Capital hem parlat amb el consistori per saber com s’instal·len aquestes llums i què suposa haver-les de repartir pels diversos nuclis del municipi.

Les llums de Nadal són de tecnologia LED i, tot i que la instal·lació s’ha avançat quinze dies, això no ha suposat un increment notori de la despesa per l’Ajuntament. El motiu principal és el canvi d’hora de finals d’octubre, que fa que es faci fosc més aviat. El muntage de la il·luminació, tal com apunta l’alcaldessa accidental i regidora de turisme, Imma Gelabert, l’ha dut a terme una empresa externa, ja que la brigada municipal s’encarrega d’altres tasques i activitats durant aquestes dates assenyalades.

Així, Platja d’Aro va avançar  l’encesa de les llums de Nadal quinze dies respecte als anys anteriors. Des del 15 de novembre, els ciutadans ja poden gaudir de l’enllumenat nadalenc d’enguany. Imma Gelabert assegura que les llums acompanyen la gent mentre passeja pel centre i fan que els comerços tinguin més atractiu. “L’avançament de l’enllumenat ha generat una gran satisfacció entre els ciutadans” ha afirmat Gelabert.

L’alcaldessa accidental ha destacat que Platja d’Aro aposta per renovar algun element de l’enllumenat cada any o incorporar-hi alguna decoració nova. “L’any passat, vam inaugurar l’Avinguda Doctor Fleming, que es va convertir en zona de vianants, i també es va renovar la porta d’accés a tot el comerç” ha explicat. A l’Avinguda principal, l’Avinguda s’Agaró, es manté el mateix tipus d’il·luminació.

Pel que fa a les decoracions, al municipi es pot veure el tió gegant, que ja fa anys que s’hi instal·la. També és el segon any que hi ha el calendari d’advent. “Tenim repartits per diferents nuclis pares noels i ‘photocalls’ perquè la gent es pugui fer fotografies. Sempre s’hi col·loquen diferents elements relacionats amb Nadal” ha explicat l’alcaldessa.

Una feina que s’ha de fer de manera ordenada

Un altre dels aspectes tractats ha estat l’organització de la col·locació de l’encesa de llums. Gelabert ha comentat que hi ha molts elements a instal·lar i que cal fer-ho de manera ordenada, de manera que l’organització és molt important. “Comencem per les avingudes principals, però hi ha molts altres carrers que també estan il·luminats i s’ha de compaginar”.

La programació també és un aspecte rellevant per reduir al màxim la contaminació lumínica. “Tenim regulats els horaris d’encesa entre setmana, els caps de setmana… Tot això és molt important. D’altra banda, hi ha el túnel de llum que, a banda de la il·luminació, requereix escollir les cançons, ja que no pot ser qualsevol cançó, sinó que cal tenir en compte els drets d’autor.”

L’enllumenat es retirarà un cop finalitzades les festes, tot i que el 24 de desembre el tió es canviarà per la bústia reial per recollir les cartes dels reis.

Comparteix

Reportatges

Reportatges
MÉS

(Galeria d’imatges) 25 anys de Ràdio Capital

Una mirada en imatges als 25 anys de Ràdio Capital: dels inicis experimentals a la consolidació com a mitjà de proximitat al Baix Empordà. Moments clau, persones i projectes que han fet créixer la ràdio amb esforç i vocació. Un recorregut col·lectiu que explica d’on venim i que reforça la voluntat de continuar avançant.

Es compleix un any de l’apagada que va posar en escac el Baix Empordà i tot el país

Un any després de l’apagada del 28 d’abril de 2025, el Baix Empordà recorda una jornada de col·lapse amb afectació generalitzada i recuperació desigual. Municipis com Palamós, Palafrugell o Sant Feliu van patir incidències en sanitat, comerç, trànsit i telecomunicacions. L’episodi va evidenciar la vulnerabilitat del territori i la dependència crítica dels serveis elèctrics i digitals.

Documents i testimonis que ajuden a contextualitzar els fets que inspiren “Aquella nit al Tiffany’s”

Els documents facilitats per Joan Gasull permeten contextualitzar millor els fets que van inspirar Aquella nit al Tiffany’s, combinant cartes, anotacions i la sentència judicial. Aquest conjunt evidencia el contrast entre la vivència personal i el relat repressiu de l’època, amb una lectura especialment dura i ideologitzada per part de la justícia, que reforça la càrrega dramàtica i històrica dels esdeveniments.
00:18:32

El viatge de la mar al plat: el pas del peix per arribar als restaurants

A Ràdio Capital visitem l’empresa ubicada al polígon industrial d’Esclanyà, Peixos Arnau, una de les encarregades de repartir i distribuir el peix entre els restaurants i establiments de la comarca. Allà l’extreballador de Peixos Arnau i, també, exalcalde de Begur i Esclanyà, Carles Arnau, ha explicat el procediment que segueix el peix des que surt de l’aigua del mar fins a arribar als restauradors de la comarca perquè treballin el producte.