5.4 C
Pals
Divendres, 21 novembre 2025
- Publicitat -

Set de cada deu àrees de salut de Girona són reconegudes com a zones amb bones pràctiques sanitàries

L’ABS de la Vall d’en Bas lidera el rànquing català, i l’EAP de Celrà destaca en l’ús eficient dels medicaments. Els resultats es vinculen a la implicació del personal sanitari i la gestió curosa dels tractaments.

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El 71% de les àrees bàsiques de salut de la Regió Sanitària de Girona han estat reconegudes com a zones amb bones pràctiques sanitàries. En total, 29 de les 41 àrees gironines han estat destacades a l’informe de la Central de Resultats, presentat per l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya.

L’Àrea Bàsica de Salut de la Vall d’en Bas ha estat considerada la millor de Catalunya en atenció primària. Els resultats posen en relleu la qualitat assistencial, l’accessibilitat, la seguretat i l’eficiència dels serveis de salut gironins.

També ha estat destacat l’Equip d’Atenció Primària de Celrà per la seva gestió exemplar del cost i ús de fàrmacs, especialment en tractaments com antidepressius, antidiabètics orals, antipsicòtics i antibiòtics.

Aquest bon resultat és fruit d’un model de gestió del medicament implantat fa més de vint anys a la Regió de Girona, basat en una prescripció curosa, centrada en el pacient i revisada de forma periòdica per evitar medicació innecessària o problemàtica.

Professionals com Pili Carmona, metgessa de família de Celrà, asseguren que treballen per garantir que cada medicament tingui un benefici real. El farmacòleg Toni Guerrero ha destacat la feina col·lectiva de tot l’equip com a clau de l’èxit d’aquest model.

La consellera de Salut, Olga Pané, ha valorat la Central de Resultats com una eina essencial per millorar el sistema. Segons ha dit, el monitoratge comparat estimula el progrés i ajuda a prendre decisions amb rigor.

- Publicitat -
- Publicitat -

Altres notícies