27.5 C
Pals
Dissabte, 21 juny 2025
- Publicitat -

Shin Godzilla

Ignasi Arbat
Ignasi Arbathttp://www.ningunoesperfecte.cat/
Presentador i director del programa "Ningú no és perfecte"
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Poc temps després de la versió americana de Gareth Edwards, el popular monstre nipó torna, en una producció de Toho, al seu país d’origen en el que es podria considerar un reboot.
La pel·lícula s’estructura ens dues parts que es van alterant entre sí. La primera, la única veritablement interessant, és l’aparició del monstre, la seva mutació, la destrucció de Tòquio i les batalles amb l’exèrcit. La segona, la reacció dels polítics i les estratègies de despatx. El problema és que la primera part només s’emporta 30 minuts de metratge i la segona 90, pel qual el resultat final és una pel·lícula irregular. És avorrida, poc interessant i amb diàlegs interminables, moltes estones. Això sí, amb moments absolutament brillants que coincideix en cada fotograma protagonitzat per Godzilla, que per primera vegada es passeja per Tòquio de dia, així que res d’enfosquir la imatge per abaratir en efectes especials. Aquí veurem a Godzilla a plena llum del dia, destruint Tòquio amb gran detall. 
No passen desapercebuts alguns moments d’humor, en clara referència a la utilització americana del monstre.
Si en les pel·lícules originals estaven molt presents els efectes de les bombes nuclears que van caure sobre Hiroshima i Nagasaki, els directors d’aquestes han tingut en ment l’accident nuclear de Fukushima del 2011, convertint a Godzilla en una metàfora del desastre, sobretot en les escenes en què Godzilla provoca marees en les zones de la costa.
Tot i la seva irregularitat, Shin Godzilla ens regala escenes antològiques i recupera l’esperit kaiju clàssic. Ben tornat a casa Godzilla!

- Publicitat -
- Publicitat -

Els petards de baixa sonoritat guanyen pes per Sant Joan per respecte a infants, gent gran i animals

Els petards més silenciosos, que no superen els 96 decibels, representaran el 60% de les vendes de La Traca per Sant Joan. L’empresa aposta per aquesta línia per respectar infants, gent gran i animals, en resposta a una sensibilitat social creixent. Catalunya lidera aquesta tendència, amb un públic més obert a opcions pirotècniques sense soroll.

Altres notícies