23.5 C
Pals
Dimarts, 17 juny 2025
- Publicitat -

Tal dia com avui – 25 de maig: Neix la cantant Lauryn Hill

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Efemèrides 25 de maig

1975 Neix Lauryn Hill

Lauryn Hill és una rapera, cantant, actriu i productora discogràfica nord-americana guardonada 8 vegades amb el premi Grammy. Va ser membre de The Fugees abans de començar una carrera en solitari.
Hill ha estat bastant crítica amb la indústria de la música i el que les joves negres representen en ella. Procura no fer moltes aparicions públiques, ha deixat de fer entrevistes, d’escoltar música i de veure la televisió, i s’ha dedicat a explorar noves manifestacions artístiques, fent-se dramaturga i component una quantitat ingent de textos poètics, dissenys de roba o guions.

1983 Flashdance és número 1 als Estats Units

El tema formava part del disc What a Feeling d’Irene Cara, on també trobaves Fame, que formaria part d’una altra banda sonora. Amb What a Feeling va aconseguir dos premis Grammy i va situar-se al capdamunt de les llistes dels Estats Units, entre molts altres països.

1985 Brothers in arms de Dire Straits lidera al Regne Unit

Va ser el cinquè disc de Dire Straits i va suposar el primer treball del grup en 3 anys. Durant aquest temps la banda estaria formada per sis membres i una llarga llista de músics que recolzarien la gravació del nou disc, entre ells Sting. Eric Clapton va arribar a col·laborar durant la gira del 1988 tocant la guitarra rítmica.
Brothers in arms els va catapultar a la categoria d’estrelles del rock, en vendre 30 milions de còpies i sent en tercer disc més venut de la dècada dels 80.
Va ocupar el número 1 de moltes llistes, entre elles la britànica.

- Publicitat -
- Publicitat -

Sopa de Cabra retorna als escenaris: 10 concerts vestits d’”Animal”

Sopa de Cabra ha decidit acabar el curs 2025 amb un cop de puny al cor. Una última gira abans d’una aturada de nou mesos. Un comiat temporal que té regust d’història viva del rock català. Aquest viatge ha estat batejat amb el nom d’“Animal”, i no per qualsevol motiu. La banda gironina vol recuperar

Altres notícies