19.2 C
Pals
Dimecres, 14 maig 2025
- Publicitat -

Territori preveu que el nou pla director del port de Palamós suposi una inversió de 51 milions d’euros

El departament projecta l'ampliació dels aparcaments i una connexió per a vianants amb el nucli urbà

Temps de lectura: 3 minuts
- Publicitat -spot_img

El Departament de Territori quantifica en 51 milions d’euros la inversió prevista en el pla director urbanístic del port de Palamós. El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, ha presentat el document aquest dimecres al matí a la comissió de Territori del Parlament de Catalunya, on ha detallat que preveu aprovar-lo de forma inicial el març de l’any vinent.

El pla director projecta l’ampliació de la zona d’aparcaments i també un passeig per a vianants que connecti el port i la zona de la marina amb el nucli urbà. A més, el document preveu reubicar les embarcacions que hi ha al camp de boies per “netejar” la zona de la platja.

El Departament de Territori ha anunciat que desencallarà el pla director urbanístic del port de Palamós aquest estiu amb l’objectiu que hi hagi una aprovació inicial al març de l’any vinent i la definitiva sigui al llarg del tercer trimestre del 2025. El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, ha anunciat aquest dimecres a la comissió de Territori algunes de les línies mestres d’aquest pla director, que consistirà a reordenar els accessos i les activitats que s’hi fan.

Nadal ha assegurat que “per primera vegada” hi ha un pla director que contempla el port de Palamós i la zona de la Marina i això permet i fer una estratègia global dels usos que ha de tenir en l’àmbit comercial, pesquer i lúdic. Manel Nadal ha detallat que a causa de la implicació de diversos agents, el pla ha estat un temps encallat. “Hi havia profundes discrepàncies sobre què calia fer al port”, explicava a la comissió el secretari d’Infraestructures.

En l’àmbit d’accessibilitat, Manel Nadal ha detallat que es mantindrà la circulació de cotxes entre dues rotondes a cada punta de la zona portuària. Per altra banda, s’ampliarà la zona d’aparcament. Concretament, es projecta una capacitat d’unes 1.500 places.

En un primer terme es preveu soterrar la que hi ha al costat de la zona de restauració i deixar semicoberta la que hi ha al costat de la platja. Això permetrà “ampliar el passeig” i guanyar espai comunitari. El secretari de Mobilitat i Infraestructures ha detallat que ja han estudiat el cost del projecte i el possible interès que tindria explotar aquest aparcament i els informes detallen que “seria viable” i, per tant, atractiu per a empreses que vulguin presentar-se al concurs públic que es faria. Aquesta zona suposaria habilitar 433 places d’aparcament.

Edificar la zona de duanes

Per altra banda, la zona on hi ha les duanes es projecta com una zona edificable. “Podria ser un sol edifici o fer-lo a parts”, assegurava Nadal. Un matís que es definirà en els pròxims mesos i que en el període d’exposició pública encara es podria modificar. Si s’edifica, hi podria anar un altre aparcament amb capacitat de 297 vehicles més. En aquell punt també es projecta un passeig per a vianants que passi per sobre dels magatzems que hi ha dels pescadors i que garanteixi la connexió a peu amb la zona de la Marina.

Més endavant, on hi havia l’antiga pedrera, el pla director preveu mantenir l’ús comercial de la nau que hi ha i fins i tot projecta la possibilitat de fer-ne una altra sobre l’espigó. En aquell punt també s’hi inclou la possibilitat de fer-hi un segon aparcament. Per últim, el pla director preveu eliminar les embarcacions que hi ha a la platja i reubicar-les en un altre punt, igual que el camp de boies que hi ha.

Inversió de 51 milions d’euros

Tot plegat suposaria un cost de 51 milions d’euros, segons quantifica el document que ha presentat aquest dimecres el secretari de Mobilitat i Infraestructures a la comissió de Territori del Parlament de Catalunya. Manel Nadal ha puntualitzat que el cost “segurament serà superior” perquè està calculat a partir de les actuacions sobre terra, tot i que també n’hi ha per fer a la zona de l’aigua i això incrementa el pressupost. Malgrat tot, Nadal ha anunciat que la intenció és que la majoria de fons vinguin de concessions i ha avançat que el pla és una estratègia a mitjà i llarg termini.

Sobre la capacitat portuària, el secretari ha reiterat que es manté estable amb les embarcacions que hi ha actualment. De fet, ha posat de manifest que el document és només “una reordenació” de la zona. A més, ha afegit que el pla director no implicaria un creixement en la capacitat de creueristes, ja que el port està arribant al límit que vol el Govern amb 70 embarcacions que fan escala en tota la temporada.

- Publicitat -
- Publicitat -

Els preus s’apugen set dècimes a l’abril a les comarques gironines i la inflació interanual repunta lleugerament al 2,3%

El paquet format per electricitat i gas s'abarateix un 3% però no compensa les alces del transport, el turisme i la roba.

Altres notícies