20.4 C
Pals
Diumenge, 13 juliol 2025
- Publicitat -

Uns 130 regatistes participaran en l’EurIlca Master 2025 de Calella de Palafrugell

La prova, organitzada pel Club Vela Calella, és una cita destacada del circuit internacional per a regatistes veterans. Es disputarà en dues modalitats, ILCA6 i ILCA7, amb diverses categories d’edat

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Prop de 130 regatistes s’han inscrit per competir en l’EurILCA Master 2025 – XVII Trofeu Calella de Palafrugell – Memorial “Pitus” Jiménez, que es disputarà entre aquest dijous 3 d’abril i diumenge 6 d’abril a les aigües de Calella de Palafrugell. La prova està organitzada pel Club Vela Calella i s’ha consolidat com una cita imprescindible del calendari internacional per a regatistes veterans.

La competició destaca també per la seva participació internacional. Enguany, hi prendran part esportistes de 17 països diferents. Els regatistes de l’Estat espanyol són els més nombrosos, amb una trentena d’inscrits. Els segueixen els participants francesos, holandesos, britànics i alemanys. També hi haurà presència de regatistes de Suècia, Itàlia, Suïssa, Àustria, Portugal, Sèrbia, Ucraïna i el Canadà.

Les proves es dividiran en dues modalitats de vaixell, ILCA6 i ILCA7, amb diverses categories segons l’edat dels participants. Aquestes són: Apprentice Master (de 30 a 44 anys), Master (de 45 a 54 anys), Grand Master (de 55 a 64 anys), Great Grand Master (de 65 a 74 anys per a ILCA6 i majors de 65 per a ILCA7) i Legend (majors de 75 anys, només a ILCA6).

L’EurILCA Master és considerat l’epicentre del circuit internacional per la seva alta participació i el prestigi del seu escenari. Més enllà de la competició, també és un punt de trobada social molt esperat per als regatistes veterans, que aprofiten l’ocasió per compartir experiències i tornar a mesurar-se a l’aigua en una regata amb caràcter i tradició.

- Publicitat -
- Publicitat -

El Parc Natural del Montgrí planta cara al foc: un model de prevenció en un territori d’alt risc

Amb un risc altíssim d'incendis per la seva vegetació, orografia i presència humana, el Parc Natural del Montgrí aplica des de fa anys un pla de prevenció actiu i exemplar. Franges perimetrals, pastura dirigida, vigilància i coordinació institucional han convertit aquest espai emblemàtic de l'Empordà en un referent en la lluita contra els focs forestals. Amb un risc altíssim d'incendis per la seva vegetació, orografia i presència humana, el Parc Natural del Montgrí aplica des de fa anys un pla de prevenció actiu i exemplar. Franges perimetrals, pastura dirigida, vigilància i coordinació institucional han convertit aquest espai emblemàtic de l'Empordà en un referent en la lluita contra els focs forestals.

Altres notícies